Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Kom igen folk! Visst vill ni ha en detaljerad T43 i Railsimulator (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22465)

Fredrik 2009-02-11 14:21

Kom igen folk! Visst vill ni ha en detaljerad T43 i Railsimulator

Då vi tycker det är lite svalt intresse slår vi på trumman en gång till för Community-ware T43

Vi ska alltså be en professionell 3D-artist bygga dieselloket T43 åt oss. Ju fler som är med i projektet desto lägre blir var och ens andel.

Ni kan läsa mer om hur Community-ware fungerar i denna tråd
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21973

Nedan visas ett smakprov hur det pågående projektet med Rc ser ut. Bilden visar inte verkligheten utan 3D-modellen som vår duktiga 3D-artist har byggt. Detta lok tillsammans med andra kan bli dina!

http://brightphoto.se/ebuzz/1.jpg

Är ni intresserade av T43 som anmäl ditt intresse (inte bindande!) på följande länk
http://www.e-buzz.se/forum/competitions.php

KMW 2009-02-11 16:50

Kan ju vara så att folk vill se och känna på den första modellen innan man hostar upp pengar på ytterligare ett lok.

ps håller på men det vill sig fortfarande inte riktigt, kommer fokusera på helgen

/Anders

Erik.H 2009-02-11 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av KMW (Inlägg 173696)
Kan ju vara så att folk vill se och känna på den första modellen innan man hostar upp pengar på ytterligare ett lok.

ps håller på men det vill sig fortfarande inte riktigt, kommer fokusera på helgen

/Anders

Eller så kanske folket vill se en detaljrik X40 istället.

Det var ju trotts allt den som låg tvåa efter Rc-loket!

Och jag vet att det finns ritningar på dom vagnarna. Bara att gräva lite i kontakterna så kanske dom också finns på erat skrivbord inom kort?

jimsom 2009-02-11 17:17

Jag måste hålla med.

Man vill se hur modellen fungerar i simulatorerna med köregenskaper, ljud, hytt och allt runt om kring. Bara att betala i förväg för något okänt har många svårt med och när det också är osäkert hur det kommer fungera och liknande kan jag förstå att det blir svårt att få in anmälningar.

Fredrik 2009-02-11 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Erik.H
Eller så kanske folket vill se en detaljrik X40 istället.

Det var ju trotts allt den som låg tvåa efter Rc-loket!

Och jag vet att det finns ritningar på dom vagnarna. Bara att gräva lite i kontakterna så kanske dom också finns på erat skrivbord inom kort?

Om du har kontakter så får du mer än gärna vidarebefordra dom till mig. Jag har pdfen som SJ lade ut om X40 men jag tycker den visar dåligt hur X40 verkligen ser ut. Skulle vilja komma åt riktigt högupplösta pdf:er eller jpg/tif och vet du nån som kan leda oss vidare får du mer än gärna komma med namn (via pm om du inte vill skylta öppet) :)

Jag har börjat samla in alla möjliga bilder på X40 jag kan hitta.

Hawk 2009-02-11 17:38

På ett ungefär, vad kommer loken att kosta?

Fredrik 2009-02-11 17:51

T43
Vid 30 pers 125 kr
Vid 45 pers 84 kr

Rc-loket är redan klart att det kostar 150 kr

Till alla X40-anhängare kan jag säga att X40 ligger i "pipen". Drömmen vore att David kunde göra X40 (samma som bygger Rc). Tror dock att det kostar en hel del då det är 3 unika modeller. Även om mycket är lika så är det ändå 3 olika modeller. Vi ska undersöka saken iaf

Pierre 2009-02-11 17:58

Jag tror också att folk vill få hem den första modellen först och se och köra den, innan dom bestämmer sig för nästa köp. Själv vill jag först testa Rail Sim igen och se om jag tycker om det nu, när 2 updates släppts (jag gilla det inte när jag testa första gången!)...

Renderingen av RC-loket ser verkligen bra ut och gillar jag bara RS, så kommer jag gå med i CW-gemenskapen!

elektro 2009-02-11 20:16

Hej.
Jag är också intresserad av fler modeller. Kanske också för att jag i så fall kan återgälda lite för allt som gjorts tidigare på frivillig basis och med så fina resultat, t ex KMJ och alla fina fordon.
Hälsningar O Melin

Bombardier Train 2009-02-14 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 173709)
T43
Vid 30 pers 125 kr
Vid 45 pers 84 kr

Rc-loket är redan klart att det kostar 150 kr

Till alla X40-anhängare kan jag säga att X40 ligger i "pipen". Drömmen vore att David kunde göra X40 (samma som bygger Rc). Tror dock att det kostar en hel del då det är 3 unika modeller. Även om mycket är lika så är det ändå 3 olika modeller. Vi ska undersöka saken iaf

Men det låter bra. :) Vore toppen om det kunde göras en X40 till KRS. :applad::grin:

Perre 2009-02-16 22:33

Det här är bra för svenskt tågsim....

för att lyfta RS till skyarna nu när inte MS vill fullfölja sitt TS2 projekt, vilket f.ö är en jättebesvikelse i mina ögon sett. Behövdes bara det här för att känna att lusten för tågsim börjar återkomma igen. Skulle vilja se hela tågsammansättningar till de planerade loken med i framtiden o oavsett om det här kostar pengar eller inte så är det ett jättebra initiativ.

KMW 2009-02-17 09:09

Tycker X40 är en väldigt 'smal' modell med begränsat användningsområde både tidsmässigt och utbredningsmässigt, dessutom i en enda målningsvariant.
Hoppas därför att vi kan se lite bredare modeller först som t.ex. nämnda T43 innan det satsas på något sådant.

/Anders

Janne 2009-02-17 10:29

För mig är X40 en bred modell då jag ser den dagligen där jag bor. :D

cleo 2010-03-22 14:51

Har T43'an "runnit ut" i sanden, eller är intresset alldeles för svalt? Tråkigt i så fall.

svenolov 2010-03-22 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av cleo (Inlägg 206615)
Har T43'an "runnit ut" i sanden, eller är intresset alldeles för svalt? Tråkigt i så fall.

Jag håller med. Synd är det. Jag hade önskat mig flera lok i Rc1:s anda.
Men jag tror också att intresset för RW i sig har svalnat, och att det byggs mycket för Trainz just nu av bra kvalitet. Så behovet kanske inte är så stort?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:56.