![]() |
Letar en speciell typ av rutt
Hej! Nu är jag ute på ruttjakt igen!;) Den här gången är jag ute efter en stor huvudlinje mellan två storstäder, helst i Europa. Det ska helst vara freeware. Och bara så att ni vet, jag har redan alla franska LGV-linjer.
|
Citat:
|
Bästa stället att leta rutter till MSTS: http://trainss.com/news.php?lng=en
|
Citat:
|
Totte: Jo, den linjen har jag, men har aldrig kört Köpenhamn-Hamburg(tror jag att det är). Ska snurra ihop en enkel aktivitet idag. Annars sitter jag bara och är närvös för att sluta på något stickspår.:rolleyes:
Pierre: Tackar för länken, ska kolla om dom har något kul!:grin: |
Bönan: (och alla ni andra) kan ju alltid söka på train-sim och se vad de har där. De har många bra rutter och även tåg.
|
Jo, fast jag sökte allt jag kunde och hittade inget kul...;) Fast smaken är ju olika! Själv föredrar jag antingen godsbanor denom urskog & berg med GIGANTISKA diesellok, eller stora huvudlinjer med stor STH... Ungefär som den linje jag håller på att ladda ner nu, Neapel-Rom-Firenze... Fast sen finns det väl också de som föredrar lantliga som "tufftufftåg"...:visslar:
|
Citat:
Själv föredrar jag motorvagnståg, antingen diesel eller el. (Alltså passagerartåg) höghastighetståg, spårvagn och tunnelbana. Ja, när man tänker efter är tåg väldigt roligt! :grin: Men ibland är det kul att köra lååååååånga godståg med kanske malm från malmberget och så. Men det är en helt annan historia... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:00. |