Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Installera Flash Player (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23283)

Bombardier Train 2009-04-25 08:28

Installera Flash Player

Hej!

Jag har problem med Internet Explorer. Problemet är att bilder och vissa textremsor inte syns. (Alla bilder ser man som en ruta med ett rött kryss) Har det med Flash Player att göra? Har försökt att ladda ner det, men då får jag bara ett meddelande där det står: "De aktuella säkerhetsinställningarna gör att du inte kan ladda ner den här filen".

Victor S 2009-04-25 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train
Problemet är att bilder och vissa textremsor inte syns. (Alla bilder ser man som en ruta med ett rött kryss)

Är det vanliga bilder? "Vanliga" bilder har oftast ingenting med flash player att göra.

Vilket OS har du?

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train
"De aktuella säkerhetsinställningarna gör att du inte kan ladda ner den här filen".

Detta betyder att säkerhetsinställningarna du har i datorn, förhindrar dig från att öppna objektet. Försök att ändra dem

Schulz 2009-04-25 23:19

Eller byt till Firefox. En aning bättre och säkrare! ;)

Bombardier Train 2009-04-26 08:09

Citat:

Ursprungligen postat av Victor S (Inlägg 181702)
Är det vanliga bilder? "Vanliga" bilder har oftast ingenting med flash player att göra.

Vilket OS har du?

Detta betyder att säkerhetsinställningarna du har i datorn, förhindrar dig från att öppna objektet. Försök att ändra dem

Nej det är inte vanliga bilder, utan animeringar och liknande. Jag har Vista. Ska jag ändra inställningarna i Säkerhetscenter via Kontrollpanelen, eller ska jag öppna Internetalternativ via Verktyg? :)

Victor S 2009-04-26 20:11

Försök att först och främst kolla i inställningarna för internet explorer, och se om något är galet där. Efter det kan du ta och kolla på säkerhetscenter.

Janne 2009-04-26 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Victor S (Inlägg 181766)
Försök att först och främst kolla i inställningarna för internet explorer, och se om något är galet där. Efter det kan du ta och kolla på säkerhetscenter.

Och därefter kan du installera en riktig web-läsare, t ex Firefox.

Victor S 2009-04-26 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Janne (Inlägg 181768)
Och därefter kan du installera en riktig web-läsare, t ex Firefox.

Glömde skriva det.:rolleyes:

Totte 2009-04-26 22:46

Jag tror det är brandväggen som hindrar och frågar dig om du vill tillåta bildvisning.

sicknote 2009-04-26 22:59

Är du inloggad som admin?

Om du inte är det så är det i det närmaste omöjligt att göra något i Vista...

(för installationen av flash player dvs..)

Bombardier Train 2009-04-27 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 181784)
Jag tror det är brandväggen som hindrar och frågar dig om du vill tillåta bildvisning.

Men om jag avaktiverar brandväggen, laddar ner, och installerar Flash och sedan sätter på brandväggen igen. Skulle det kunna fungera? ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:40.