Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stopp i DLS (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23432)

jgloket 2009-05-10 12:39

Stopp i DLS
 
Är det någon som vet vad eller hur jag kan rätta till min DLS i CM. När jag ska ladda ner någonting så får jag meddelandet "Unable to download, the server appears to be full, please try later...". Detta meddelande kom för någon vecka sedan och kommer hela tiden. Spelar ingen roll vilken tid eller dag jag testar. Tacksam för hjälp.

/ Jens


Vill passa på att tacka alla som gör så underbara delar till Trainz.

ekankal 2009-05-10 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av jgloket (Inlägg 182848)
Är det någon som vet vad eller hur jag kan rätta till min DLS i CM. När jag ska ladda ner någonting så får jag meddelandet "Unable to download, the server appears to be full, please try later...". Detta meddelande kom för någon vecka sedan och kommer hela tiden. Spelar ingen roll vilken tid eller dag jag testar. Tacksam för hjälp.

/ Jens


Vill passa på att tacka alla som gör så underbara delar till Trainz.

Är fältet som texten står i brunorange så är det antingen något med din anslutning ( brandvägg, antivirus el. liknande som stoppar) eller ditt account på Auran som spökar.
Är fältet rött är servern full, men det brukar den bara vara i några minuter eller så.

jgloket 2009-05-10 18:46

Det är inte rött utan en orange bakgrund. Har du några förslag på vad det är som kan stoppa nerladdningen? Jag har 200Gb fritt utrymme på hårddisken. Full fart på uppkopplingen. Inte gjort några ändringar på brandväggen eller liknande.

gubben50 2009-05-10 19:04

Hej! Jag har inga problem och ladda ner saker från DLS jag kör med vista och
Norman Internet Security.Jag andvänder prg Trainz Downloader Pro

ekankal 2009-05-10 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av jgloket (Inlägg 182892)
Det är inte rött utan en orange bakgrund. Har du några förslag på vad det är som kan stoppa nerladdningen? Jag har 200Gb fritt utrymme på hårddisken. Full fart på uppkopplingen. Inte gjort några ändringar på brandväggen eller liknande.

Först och främst, kolla så att dina inställningar i options (anv.namn, password) inte har blivit ändrade.
Annars öppna DLS, klicka på "Resault settings" i "Planet Auran Login"-rutan.
På sidan som öppnas kan du kolla ditt account så att inget har förändrats eller ser konstigt ut.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009