Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vilken FS-version är bäst? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23494)

Bombardier Train 2009-05-14 17:35

Vilken FS-version är bäst?

Hej!

Har tänkt att köpa någon flygsimulator, men vilken är bäst? Alltså vilken version av FS? FS2002, FS2004 eller FSX. Vill gärna ha tips på andra flygsimulatorer också. :)

korvtiger 2009-05-14 18:01

Jag tänker faktiskt säga FS9 (FS2004) för att den är billigare och det finns fler bra flygplan att ladda ned till den. Har även försökt gå över till FSX, men jag tyckte inte om det. Det tyckte faktiskt att FS9:s marktexturer och grafikmotor var, inte bättre kanske, men charmigare. Samt att FSX krävde mycket med av datorn för en knapp grafikökning. Visst är X roligt med nyheten "missions", men samtidigt har det blivit mycket krångligare att välja flygplan (tycker jag). men valet är ditt. Du får kolla runt lite på nätet och se. Tänk bara på att vissa effekter bara tillhör ett visst flygplan/scenery m.m.

PS: Söker du en krigsflygsimulator så ska du köpa Il2: Sturmovic Forgotten Battles, Pacific Fighters (Eller Il2: 1946 som innehåller bägge spelen). Riktigt cool grafik, som kräver typ ingenting av datorn.

Bombardier Train 2009-05-14 18:26

Det blir ett svårt val, vi får se. Jag är inte ute efter krigssimulatorer. Finns det svenska plan med i spelet eller laddar man ner den med något installationsprogram? :)

bönan 2009-05-14 18:49

Hej! Jag måste instämma med Korvtiger och säga att FS9 (2004) är bäst. Grafiken är nära nog jämnbördig och det laggar så otroligt mycket mindre. Är billigare också och det finns väldigt mycket add-ons. Apropå add-ons, det funkar antingen så att det är en vanlig exe-fil (installationgsprogram) som man kör och installerar på rätt plats. Det gäller vissa freeware och nästan alla payware add-ons. Men det vanligaste för freeware är att man kompierar mappar & filer, ungefär som i MSTS. Sen är en joystick något som man nära nog måste ha (går att köra utan, men är otroligt svårt o orealistikst):)

Bombardier Train 2009-05-14 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 183392)
Hej! Jag måste instämma med Korvtiger och säga att FS9 (2004) är bäst. Grafiken är nära nog jämnbördig och det laggar så otroligt mycket mindre. Är billigare också och det finns väldigt mycket add-ons. Apropå add-ons, det funkar antingen så att det är en vanlig exe-fil (installationgsprogram) som man kör och installerar på rätt plats. Det gäller vissa freeware och nästan alla payware add-ons. Men det vanligaste för freeware är att man kompierar mappar & filer, ungefär som i MSTS. Sen är en joystick något som man nära nog måste ha (går att köra utan, men är otroligt svårt o orealistikst):)

Okey, bara FS9 finns i butikerna, så att de inte är så gammalt som MSTS. Har en joystick. Faktiskt en likadan som du (Bönan) har, såg det på något foto. :) Heter Logitech Attack 3. ;):)

kpf93 2009-05-14 19:02

Det beror på, vill du ha bra grafik så ska det vara FSX men då krävs en väldigt bra dator.

Ska du ha mer plan, Scenerys, och hyffsat bra grafik med utan lagg är det FS2004 som gäller

Själv kör jag FS2004 pga min dator är hyffsat kass.

bönan 2009-05-14 22:17

Fast en monsterdator hjälper inte ett dugg om man vill ha hög grafikinställning. Jag kör FS9 med allt på max och det ger ca 30 fps, dvs nära nog noll lagg. I FSX däremot, kan jag inte ha mer än högs halft på på alla inställningar och då laggar det ganska mycket. Och jag har snabb dator med 3 GB RAM-minne och 2.4 Ghz processor.:)

Bombardier Train 2009-05-15 18:53

Blir nog FS9 då. Hoppas de inte har slutat sälja den i spelbutikerna bara. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:29.