![]() |
Säröbanan revisited
1 bifogad(e) fil(er)
Återupptagit bygget av GSJ i TS2009 och gjort lite prylar:
Särö lokstall och vändskiva samt jordkällare. Tre olika spår och ballast. Synpunktera gärna!! |
Tackar för detta.
Har inte installerat än, så jag vet egentligen inte vad jag tackar för, mer än vad du har skrivit i tråden. Men har för mig, att jag har sett bilder utav sakerna, i tråden för Säröbanan. Tror iallafall att det är av samma höga klass, som med ångloket och vagnarna du har gjort. Passar på och ställer en frågan i tråden här. Har du tänkt göra, någon uppdatering utav vagnarna för TS2009. För mig, så blir grindarna vita på håll i TS2009. Det är först, när jag smyger ända intill vagnen, som dom syns. Vet inte, om det är likadant för er andra eller om problemet bara ligger hos mig. |
Spåren och texturen att funkade fint i trs 2006. Såg riktigt snyggt ut! Objekten däremot fungerade inte ens efter lite smärre modifieringar i config-filer, även om jag inte fick några felmeddelanden.
Man kanske bör slå till och köpa Ts2009 för att kunna ta del av alla fina saker som kommer på löpande band nuförtiden. :grin: |
Grejerna installerade i TS2009.
8 st. saker. 3 st. spår. 1 st. texture. 1 st. källare. 1 st. lokstall. 2 st. vändskivor (ej kollade, om dom fungerar och snurrar runt). Har bara installerat och placerat ut matrialet i surveyvor + målat med texturen. Så långt inga problem. Bortsett från 3 utropstecken i CMP på lokstallet och på dom två vändskivorna. Error: Texture 'env_metal.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-A1\content 99amqeel25\lokstall.im'. Error: Tag 'track' in the container 'turntable' is obsolete. |
Bengan,
grindarna på mina vagnar får vi leva med för alla mina byggen försvann med min dator. Det har säkert med det nya textureringssystemet i 2009 att göra. småfel i modellerna beror nog på mig - jag har börjat använda CCP men det gör inte alltid som jag vill. Hoppas modellerna funkar i 2009! |
GSJ Förråd
1 bifogad(e) fil(er)
Laddar upp förrådet som fanns vid de större stationerna längs säröbanan.
OBS TS2009!! |
GSJ godsmagasin
2 bifogad(e) fil(er)
Har gjort en thumbnail-tag till godsmagasinet som är höj- och sänkbart 0,5 m för att kunna anpassas till golvhöjd i godsvagnar om det behövs??
laddar upp förrådet, nu med thumbnail. |
2 bifogad(e) fil(er)
Särö station:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Fått till namnskylt och nattfönster (kåken läcker som ett såll ! (fixar till det när jag är på pethumör).
|
Tackar för detta nytillskottet.
|
Citat:
Nästa projekt blir mellanstationen Billdal, småstationer, banvaktstugor, övernattningshuset i Särö och slutligen Göteborgs gamla stationshus med sidobyggnader, perronger och plankgångar m.m. Kom gärna med synpunkter - de mottas gärna! |
3 bifogad(e) fil(er)
Rättat till nattljuset, mörkat ned texturer och även lite nattljus i förrådet.
|
Man tackar för mycket fina objekt.
Fungerar fint i TS09, även i mitt TRS06. |
Billdals station
2 bifogad(e) fil(er)
Billdal station klar:
|
GSJ Banvaktsstuga
4 bifogad(e) fil(er)
Här kommer Banvaktsstugan och Billdal med skrivbara skyltar.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:35. |