![]() |
TS2009 till TRS2006
Jag försöker flytta hytten på SD40 UP loket i TS2009 till ett annat US lok i TRS2006. Men när jag skriver in hyttkuid så försvinner loket helt. Jag har tagit SD40 UP loket och alla dess tillbehör och öppnat för editing. Jag har sedan laddat in alla dessa till 2006.
Någon som kan se var felet kan ligga? |
Det kan vara mycket som är fel. Eftersom hytten är gjord för TS2009 så fungerar den inte i -06. Det kan finnas speciella grejer med meshen, som inte trs2006 stödjer och dom går inte att ändra då man inte har 3dsmax (el liknande) filen.
Kan du lägga upp configen här så kan jag kolla om jag hittar något som tyder på detta. Om du inte vill det så kan du testa att ta bort/ändra "trainz version" i configfilen. Du får inte upp några felmeddelanden i -06's CMP? |
Vill bara säga att SD40 finns med i TRS06. Heter typ F SD40 och finns i tre olika målningar med mycket snygg hytt.:)
|
Men om du kollar här: http://www.ts2009.com/screenshots.php
på bilderna på -09's hytt så förstår du nog varför CGD vill ha denn hytten istället. |
Jaja, de loket. Jag pratade om ett annat, mindre diesellok med ett liknande namn. Då förstår jag verkligen varför du vill ha den hytten.;)
|
Här är configfilen till hytten. Den markeras som faulty i 2006.
Det ser ut som man inte kan skicka med textfiler så jag kopierar in all text här. Zipfil gick bra se nästa inlägg. |
1 bifogad(e) fil(er)
En zipfil kanske går.
|
Du kan prova och ändra trainz-build 2.9 till 2.5 eller var det 2.4 i TRS2006.
Men det ger inga garantier, för att det ska fungera i TRS2006 eller störa något annat i TRS2006. username "SD40-2 cab mechanism" kind "interior" trainz-build 2.9 |
Om du högerklickar på den i CMP i -06 och väljer "view errors", vad säger den då?
|
Den markeras som faulty dependencies så det alternativet är gråat. Men i configfilen fins KUID 523:666, sd40_2 cab mechanism, och den markeras som faulty. Där får jag fram följande.
Warning: 'digital-dial-prs'is not a valid value for tag 'kind'. This tag is now empty and a new value must be selected. Warning: 'digital-dial-spd'is not a valid value for tag 'kind'. This tag is now empty and a new value must be selected. Warning: 'pulllever'is not a valid value for tag 'kind'. This tag is now empty and a new value must be selected. Error: The tag 'font' is not permitted within this container. (Container type 'bptrainbrakepipe_needle2') Error: The tag 'font' is not permitted within this container. (Container type 'speedo_needle2') Error: The tag 'fontcolor' is not permitted within this container. (Container type 'bptrainbrakepipe_needle2') Error: The tag 'fontcolor' is not permitted within this container. (Container type 'speedo_needle2') Error: The tag 'fontsize' is not permitted within this container. (Container type 'bptrainbrakepipe_needle2') Error: The tag 'fontsize' is not permitted within this container. (Container type 'speedo_needle2') |
Okey.
Testa att ta bort alla rader som har något med "font" att göra. Byt ut "pulllever", "digital-dial-prs" och "digital-dial-spd" mot "lever" Commita och kolla om CMP-06 protesterar. Om inte kan du testa att spela. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:19. |