![]() |
[Hjälp] Flight Simulator 2004/X
Citat:
|
Citat:
Är det meter så ligger du alldeles för högt, och kan tänkas vara problemet. Är det fot så är du på en höjd där det mycket väl kan vara väldigt turbulent, och är det turbulent kan farten hoppa lite och framförallt kan även en 747-400 kastas runt som en vante. Det du kan göra är att antingen sjunka eller stiga till en annan höjd, där det är lugnare:) |
Citat:
Och så använder jag fspassenger, och passagerarna blir inte alls påverkta. :rolleyes: |
Hej! 17000 feet är väldigt lågt för B747. Gå upp på 35-40000 istället.:)
|
Den här gången, misslyckades jag att landa planet... Vilket ska hastigheten vara när man ska landa?
|
Citat:
Det här beror helt på väder, vind, hur mycket klaff du tagit ut, hur mycket planet väger osv :) Men jag hade väl lagt mig runt... 150 (Gäller Boeing 747) knop någonstans, man får experimentera lite. har du tagit de flyglektioner som finns i Flight Sim? |
Citat:
Så mycket av min resa då. :confused: Men nästa gång ska jag ta kortare sträcka till i början med. |
Citat:
220 knop med klaff och ställ ute, är väldigt för mycket. Ta ner farten till ca 150 knop med samma config så borde det gå bättre!:) Ligger du rätt på glidbanan och localizern? Har du rätt vikt? Det är mycket som spelar in om en landning går rätt eller inte... Om du vill finns jag på MSN så kan jag nog försöka ge dig mer ingående hjälp där om du behöver. |
Citat:
När jag landar så använder jag den där APP grejen så den kommer rakt framför banan och de sista feets landar jag manuelt. |
Citat:
Du gör en ren ILS-inflygning? Ska jag vara ärlig verkar du inte ha så vidare stor koll på det här med flygningen, speciellt inte med ett stort jetplan. Mitt tips - och det här rekomenderar jag verkligen starkt till alla - är att du tar ett flertal lektioner ur den flygskola som ingår i Flight Simulator. Lär dig flyga en Cessna 172 från grunden, och när du med en Cessna kan göra en VOR/DME-inflygning, ILS-inflygning, Visuell inflygning kan det vara dags att ta sig uppåt i flygskolan. På så sätt får du en djävulsk koll på flygningen, jämfört med om man bara går direkt på en stor 747...:) |
Är det någon som spelar Flight Simulator X? Där finns det ju en möjlighet att två stycken flyger ett plan. Tänkte att då skulle någon visa mig hur man landar ett flygplan och lite tips. :visslar:
|
Citat:
|
Jag har märkt att det är lättare att landa ILS än Visuellt... Visuellt landning händer bara då, jag flyger till ESSA (Arlanda) spelar ingen roll varifrån, så får jag alltid landa manuelt. Det är riktigt jobbig, och där brkar jag missa landningsbanan. Men när det gäller ILS, så går det ganska bra, det får jag använda när jag sa landa t.ex i Estland, Tallinn (EETN)
|
Tjenare igen,
Nu efer ett tag har jag börjat spela FS9 igen. Varje gång jag spelar och sätter spelet på paus för att gå till datorns menu för att göra någoting, så kan jag inte öppna spelet igen från menyn där alla öppna flinkarna är. Använder VISTA. Jag måste alltid börja om från början mina resor. :mad: http://img710.imageshack.us/img710/8019/70489410.jpg |
Vet inte hur det är med Flight Simulator men nog ska det väl gå att köra i administratörsläge och med kompatibilitetsläge? Prova det! :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20. |