![]() |
Error på Trainz 06, Vanligare?
1 bifogad(e) fil(er)
Hej, jag Undrar om någon har fått någon liknande error ruta och om någon vet vad de innebär(och återgärd?)
Jag skulle verkligen ville vet vad jag ska göra får det nu nästan varje gång jag kör ( när jag kommer in i Centrala GBG då kommer det mer hus och de hackar mera och sen error!):confused: Detta är riktigt irriterande! Vore Guld värt om jag fick ett svar! |
Det händer också mig:confused:
|
Hej! Jag är också rejält plågad av den typen av fel, jag tror att det har med minnet att göra. Testa att gå in i options från launcher och ändra rescouse cache (eller vad den nu heter) under fliken advanced till det största möjliga. Det löste delvis problemet för mig.:)
|
Var trycker man efter launcher options? var ska man trycka?:confused:
|
..
När du har öppnat TR2006 ( blåa rutan= Launcher ) >Option> Advanced Option > Resource cache Size > välj sedan 512 ( om de e högsta).
Jag ska själv kolla om de har hjälpt lite iallafall, men jag hoppas det... |
Tack för svaret jag ska se om det funkade:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Mycket riktigt, brukar vara ett minnesrelaterat fel.
För att minska dessa felmeddelanden och få allmänt bättre prestanda på TRS2006 kan man öppna "Trainzoptions.txt" (direkt under "auran") och lägga till värdet "-ResourceMemory=1024". Då spelar det ingen roll vad som står i Resource Cach Size-rutan. |
Citat:
EDIT: Ekan var visst före mig den här gången.:) |
Funkar det?
Jag har nu testat och köra ( kontrollkör i GBG, och då lyser nästan Disk/processor lampan hela tiden, nästan.DVS, jobbit för datorn att "grafikera" upp.
SVARET: hjälper knappt, jag lyckades köra från korsvägen till Möndal och sedan till Krokslätt, sen error men tidigare sa datorn error på varannan hållplats, hur "roligt som helst"(knappast!!!). Men om igen anna har ngt annan ide vad men ska/kan göra, jag är inne på att skrota datorn och fixa en Stationär med Widows 7 /XP? Men de kostar ju en hel del med. |
oj, entill
oj då, såg inte att ekan hade postat ska försöka på den saken.
|
Testa att dra ner grafikinställningarna då om inte datorn orkar med.:)
|
Citat:
Då räcker nog helt enkelt minnet inte till. |
hehe och till profsen kolla här
1 bifogad(e) fil(er)
Det har jag säkert, jag vet faktiskt inte vad jag har ( delat eller inte?) jag ju som sagt nästan noll koll på datorer men börjar lära mig en del, och snabbt bara om hur man ändra grafiken i datorn, hur gör man det???
Går det exempel att byta grafik kort eller kan man nöja sig med att göra ngn typ av uppdatering för att förbättra det?? EDIT: På bilden så är det cabdriver eller ngt som inte var samma som ekans borde jag ändra den med? jag + datorn = + - 0 :grin: |
Pröva att uppdatera till senaste DirectX. (Om du inte redan har det) Sedan kan man kontrollera information om datorn genom att skriva DXDIAG i "Kör". :)
|
"De e kört"
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:19. |