![]() |
va gör jag åt detta?
3 bifogad(e) fil(er)
har just målat om en volvo v70 till polisbil...men...men även stött på en del ...hrm större problem... som ni ser på bilderna så vänds sidan den är itne dubbel målad vilket gör att texten blir spegelvänd...det var problem ett problem två är att texten även hamnar på taket plus att motorhuven inte kna skrivas på för den också är 2 delad vilekt gör att det bara blir grötigt när aj gskriver dit polis....finns det något hopp eller får jag helt enkelt göra den med endas polis emblem? de går ju itne att vända fel:oskyldig:
|
Du är nog ganska rökt tyvärr. Den som har gjort bilen verkar ha gjort samma sak som jag gjorde när jag byggde scanian. Varit "smart" och sparat utrymme på texturen genom att mappa mellan den och 3d modellen innan han bröt speglingen av 3d modellen. Dessutom verkar han ha återanvänt samma utrymme ännu fler gånger med tanke på att du fick text på taket.
|
Tyvärr ingenting, precis som Bear skriver.
Kommer texten Polis upp taket, när du skriver det på sidan eller blir kladdet på taket + motorhuven enbart när du försöker skriva text där också. Håller tummarna, att det enbart är när du ska skriva något på huven eller taket. Att det skulle vara spegelvänt på ena sidan, det hade man kunnat stå ut med och enbart haft den sidan av bilen mot tåget. Går ju i och för sig, att även stå ut med kladd på taket om man placerar polisbilen på en lite högre plats. Men det känns säkert inte roligt att måla om och även att sedan eventuellt lägga upp det för nedladdning, när man inte känner att det är riktigt bra. |
Den är ju super läcker annars. Hoppas det går att fixa på ngt sätt :ber:
|
3 bifogad(e) fil(er)
han som har gjort den har även gjort en 2 sidig v70 men den är inte mappad på samma sätt ska se i helgen om ja gkan fixa över den här bilens texturer till den andra 3d modellen se om det går iaf....i värsta fall så släpper ajg denna som sagt med polis emblem men utan text...jag tror det är från dörren texten på taket kommer....har börjat lite lätt vet att det måste göras lite justeringar på texturerna men tror att jag ska kunna fixa den iaf....om ja glyckas och får editorss aprroval kommer dne nog nån gång under nästa vecka är inte omöjligt att den kommer som Räddningsledar/brandbil med
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53. |