![]() |
Ständiga urspårningar i TRS 2009.
Hej!
Kan någon förklara varför växlar läggs om mitt under tågsätten och orsakar urspårningar. Växlarna är rätt byggda så det är inte problemet. Har provat att "signalskydda" växlarna också men inget hjälper helt plötsligt läggs en växel om och tågsättet spårar ur. Någon som vet???????????????? |
Hur många AI-förare har du igång? De tycker jag kan vara lite bedrövliga ibland.
|
Citat:
|
Citat:
Hehe jo, ibland snor dom tågvägen. hehe ;) |
Citat:
|
Det beror inte på att växlarna "kör upp" utan de ligger rätt... det kan exempelvis hända när ett tågsätt är på väg in på en station och när lok och ett antal vagnar passerat så läggs plötsligt växeln om och urspårningen är ett faktum... det gäller när jag använder AI förare men så här illa kan väl inte TRS fungera det är ju långt ifrån realistiskt att växlarna inte är förreglade när tågsätt passerar över...
|
Jag har också märkt av detta. Växlarna skall inte kunna ändras om ett tåg står över dem men de gör det ändå. Men tågen tycks kunna spåra mer, även om ingen växel finns i närheten, än vad de gjorde i TRS2006.
Varför vet jag inte, kanske missmatch mellan TS2009 och banan som kanks ekommer från pre TS209. Man kan ju ändra urspårningsfunktionen i Surveyor - Main menu - Edit session - Startup option |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:59. |