Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kronbilar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25436)

bear 2010-01-03 10:10

Kronbilar

2 bifogad(e) fil(er)
Jag blev så inspirerad när jag såg den ommålade 20 bilen här på forumet.

Egentligen var tanken att Tlny skulle målat dem men jag tyckte synd om honom med tanke på hur mina uv mappningar brukar se ut. Istället passade jag på att öva den fototextureringsteknik som jag har börjat använda, dvs att måla direkt i Blender. Visst ser det bra ut. Det enda problemet är att den har typ 950 polly och en textur på 1024x1024 vilket kanske inte är helt optimalt.

Är det föresten någon som har ritningar på haubitsen som skall hänga efter? Eller sambandshytterna som satt på vikingarna?

Ps. Om någon vill testa at måla på det sättet så är det bara att säga till vilka 3d modeller ni vill ha, alternativt om det är stor efterfrågan så lägger jag upp dem för nedladdning någonstans.

leoj 2010-01-03 11:43

tillochmed grispitten har du fått med :D
Värdelös iofs, men men..

viking, vad är de för fordon?

ritningar nej, bilder ja iaf på TGB 30 med sambandshytt
kan kolla, kanske har en ritning över fordonen.. inte 100%

rac_hammer 2010-01-03 12:55

mycket fint jobb:) kommer du även göra bandvagnen? den funkar ju för lite olika ändamål om man vill:)

bear 2010-01-03 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 200466)
mycket fint jobb:) kommer du även göra bandvagnen? den funkar ju för lite olika ändamål om man vill:)

Den som lever får se, men om du letar i downlod så hittar du en BV 206. Jag tror att det var Sealpower som har gjort den.

Bengan 2010-01-03 15:32

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av bear (Inlägg 200467)
Den som lever får se, men om du letar i downlod så hittar du en BV 206. Jag tror att det var Sealpower som har gjort den.

Stämmer att Sealpower har gjort den, men den är gjord som produkt som hans övriga militärfordon som stridsvagn 9040, TGB 11 och 13.

Har fixat dom som sceneryobjekt och skickat mail till honom, för att fråga om jag får lägga upp dom för nedladdning eller om han själv vill göra detta.

sealpower 2010-01-03 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 200476)
Stämmer att Sealpower har gjort den, men den är gjord som produkt som hans övriga militärfordon som stridsvagn 9040, TGB 11 och 13.

Har fixat dom som sceneryobjekt och skickat mail till honom, för att fråga om jag får lägga upp dom för nedladdning eller om han själv vill göra detta.

Jag får erkänna att jag faktiskt glömt bort att jag ej släppt de här grejerna som scenery vilket ursprungligen var tanken, men eftersom mitt CMP fullständigt lagt av har jag ingen aning ifall de var färdiga för release eller inte. Jag tror att åtminstone terrängbilarna var det... Men eftersom jag inte kan göra något åt det i nuläget är det väl lika bra att någon annan får ta hand om det som jag ser det.

Det enda jag undrar om eftersom jag ej kan se hur du gjort är hur du gjort med KUID-nummren kör du på samma, egna eller modifierade? Jag tänkte så att det inte blir någon konflikt på den fronten.:)

Bengan 2010-01-03 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 200482)

Det enda jag undrar om eftersom jag ej kan se hur du gjort är hur du gjort med KUID-nummren kör du på samma, egna eller modifierade? Jag tänkte så att det inte blir någon konflikt på den fronten.:)

Jag har klonat dina objekt och ändrat i configen vid kind till scenery istället för produkt och även tagit bort lite annat tillbehör som behövs för produkter i configen.
Då jag har klonat objektet, så har det fått mitt kuidnr. Som jag senare har ändrat, för att det inte ska krocka med mina tidigare ommålningar.

Se bifogad config.
Har lagt till license och skrivit in, att det är dina objekt från början.
Vill du. Att det ska stå något annat, än det jag har skrivit?

trainz-build 2.4
category-class "VL"
category-region "00;SE"
category-era "1970s;1980s;1990s;2000s"
username "Bandvagn 206"
kind "scenery"
thumbnails
{
0
{
image "Bandvagn 206.jpg"
width 240
height 180
}
}
mesh-table
{
{
mesh "bv206.im"
auto-create 1
}
}
kuid <kuid:73394:25767>
asset-filename "edit 5j5b60nd74"
license "Dessa saker har Sealpower gjort från början och dom är egentligen gjorda som produkter.
Sen har jag bara varit inne i configen och ändrat, så att dom har blivit scenery objekt.
Så allt är Sealpowers verk från början och det är han, som ska ha all kredit för objekten.
These things have Sealpower made from scratch and they're really made of products.
Then I've only been inside the config and modified so that they have become scenery objects.
So everything is Sealpowers works from the beginning and it is he who shall have all the credit for the items."
kuid-table
{
}

sealpower 2010-01-03 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 200483)
Jag har klonat dina objekt och ändrat i configen vid kind till scenery istället för produkt och även tagit bort lite annat tillbehör som behövs för produkter i configen.
Då jag har klonat objektet, så har det fått mitt kuidnr. Som jag senare har ändrat, för att det inte ska krocka med mina tidigare ommålningar.

Se bifogad config.
Har lagt till license och skrivit in, att det är dina objekt från början.
Vill du. Att det ska stå något annat, än det jag har skrivit?

**Config**
}

Nä det var bara det jag undrade, det är väl så gott som något. Du har min tillåtelse att lägga upp grejerna.
Och med de orden förklarar jag urspårningen av den här tråden för avslutad :rolleyes:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:14.