![]() |
Tågen har frusit fast! Hjälp!
:(
Jag får inte längre igång en del av mina tåg! Dom är precis nyinstallerade, men dom vägrar ändå att röra sig. SJ x2000 2035 SJ X9a nr 101_red Är några av dom strejkande tågen. Jag puttar i framåt, gasar lite och släpper bromsen. Kollar P så jag får ström. Vad är det för kommando eller åtgärd som jag glömt? |
Testa Z för att kvittera säkerhetssystem.:)
|
Nu lyckas jag få igång "SJ X9a nr 101_red" med x-tangenten...
Fast SJ x2000 2035 vägrar fortfarande flytta på sig. Nått mer knep för att få igång det? :( |
Kollat att alla bromsar är lossade? Så att inte dynamisk broms eller lokbroms fortfarande ligger på? Använder du MSTS BIN?:)
|
Har Bin.
Fortsätter trixa... - - - - - - Jo, nu gick det igång! :) Vet inte riktigt hur jag gjorde... Men nu funkar det! Tack för hjälpen! :) |
Men &%¤#¤#"!
Nu börjar alla lok bete sig likadant. Är det nån grej som mstsBIN lägger till? Hur "slår man på" sitt lok då? Vilken knapp? :( |
Vilken version MSTSbin?
|
Testa att byta version av bin... Kör du stable eller working?
|
Bin v 1.7.051922. Borde vara stable...
:( |
Hej!
Ta samma version som jag har 1.8.010516 här: http://mstsbin.uktrainsim.com/eng/eng.html Avinstallera din gamla MSTSbin före. Inställningar/kontrollpanelen/lägg till och ta bort program. |
Ja, använd working release. Det hjälpte för mig, även om jag bara hade problemet med Rc-lok.:)
|
Ska mixtra med Bin så fort jag får tid...
|
Efter ett byte av mstsBin-version så funkar tågen igen!
Med andra ord så satt dom fast rätt ordentligt. - - - - - - Hur byta ut mstsBin-version: Avinstallera den gamla via Lägg till / Ta Bort program i Kontrollpanelen. Om du har lagt in flera mstsBin i olika installationer så kan du ändra version manuellt: * Ersätt Train.exe med en likadan Train.exe version 1.2, från en ursprunglig installation. * Radera mappen "MSTSBIN_BACKUP" som finns i Train Simulator-mappen. * Installera den nya versionen av mstsBin. http://img707.imageshack.us/img707/3...9052421902.jpg :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:44. |