![]() |
Vägen vid Sahlgrenska
1 bifogad(e) fil(er)
HEJ!
Nu håller jag på att bygga vid Sahlgrenska där de är en 4 filig väg, 2 st åt ena hållet med samma riktning i trafiken (ena filen delas med spårvagnen), den andra av bilarna. Nu undrar jag om de finns en väg ( eller osynlig) där de är1 eller 2 filer där bilarna kör åt samma håll? Jag har letat men inte hittat något.:confused: Bilden förklarar lite med.. |
Trainz har nog inte moderniserat sig?
De värkar som ingen vet nåt då..asså så finns de inte sådana vägar ...än..
|
Jag vet att det finns fyrfiliga vägar på DL där trafiken kör åt samma håll på båda filerna.:)
|
Okaj..:) men du kan inte lista ut namnet eller va du tror de hete.. skulle behöva de vägarna...:)
|
Heter typ 4 lane road eller highway eller liknande. Det är en motorväg men bilarna kör sakta ändå.:)
|
Kolla på den här sidan http://www.ajsmith.nildram.co.uk/trs/street01.shtml.
Finns allt om hur man enkelriktar, gör flerfiliga vägar, kordinerar med spårvägstrafik mm |
:)
Tackar, ska kolla upp de å läsa på sidan:grin:
|
Hej!
Det finns inget sånt. Men gör som du fått tips om, kolla i AJS:s manual. Du får dock tänka på att den är gjord för vänstertrafik. Så vänd på allt. Motorvägarna och det som är fyrfiligt och finns på DLS är mig veterligen bara med trafik i innersta filen. Fyrfiligt får du fixa för egen hand. Med lite trixande så kommer man på hur man ska göra. Går att göra riktigt stora och avancerade korsningar då. Öva. Dessutom, ett tips till. I Sverige har vi vita sträck på vägarna, gula slutade man med för länge sen. |
Bättre än så.. :)
Tackar för tipset de gula sträcken du ser på bilden gjorde jag i paint hehe..
Men jag hittade även spårvagns korsningar med ljussignaler på. Så när spårvagnen är 60meter från korsningen blir det rött sedan stannar bilarna och allt är till rättat så de blir högertrafik :). Nu blir de dessutom mycket verkligare med! Så allt de där med filerna och även spårvagns korsningarna är löst nu, tackar för tipsen alla. :tumme_upp: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:18. |