![]() |
SJ-loggan i Trainz
Hej! är de någon som har nåt hus eller en skylt med SJ -loggan?
Skulle behöva en sådan till SJs Kontor bredvid Centralstationen i GBG och även till kundservice " butiken" i Centralen. Nån som har det ? Eller är de någon som har lust att fixa det?:confused: |
Hej! Jag kan försöka fixa någon skylt. :)
|
om Sj loggan.
Hej, Jag undrar om stockholm eller göteborg central finns som stationer i trs 2009, Söker också Sj-loggan. Är lite coolt med svensk skyllt :D
|
Citat:
Tack och lycka till med skylten Bormbardier Train: ) |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för det GBGTram! :tumme_upp:
Nu har jag gjort en simpel skylt i Gmax, men jag har ett problem. Skylten är bara vit, trots att jag har mappat den och har lagt texturerna i sin mapp. Tga-filerna är inte sparade som Compress RLE, för då vet jag att det blir fel. I CMP får jag två felmeddelanden: Error: The texture 'sj-kontor.tga' is not a power of 2, please resize it. Error: The texture 'metal.tga' is not a power of 2, please resize it. Vad är fel tror ni? Storleken på texturerna är 97x96 och 154x113, så de är ganska små. Och så bifogar jag en bild på min simpla 3d-modell då, som jag kallar skylt. :o:) |
Citat:
Texturen måste hålla t.ex. 64x64 64x128, 128x64 128x128 64x256, 256x64 256x256 ungefär som ett riskorn på ett schackbräde. 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048 O.S.V. På den som håller 97x96 skulle jag nog köra på 128x128 eller 256x256 beroende på hur bra jag vill att skylten ska synas. Den på 154x113 skulle jag nog köra på 256x128 eller 512x256. |
1 bifogad(e) fil(er)
Kan man på något sätt återskapa textur som fattas? En del objekt blir som bekant vita i TRS2009 av någon anledning. Går det att öppna objektet exvis med PhotoShop och måla så det blir rätt igen?
Exempel här är en gatbit där andra exempel är okay, men inte just den biten. (Biten heter Gata 4fält 1 gc) Hälsningar |
Citat:
Det går att ordna till på något sätt. Vet att Bengan har gjort det på en del saker. Tror att man behöver gå igenom 3D-filen filen i en hex-editor och ändra texturnamnen (?). Jag vet dock inte exakt hur det går till. mvh .... Mats |
Citat:
Finns lite mer info i denna tråd. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ight=hexeditor |
Det går bra med 3d-modellen. Jag har gjort om den lite grann. Men vet ni vad SJs moderna typsnitt heter och var (om) man kan hitta den gratis?
|
Nu har jag gjort klart alla skyltar med fyra målningar och som sagt har jag ju gjort om 3d-modellen lite också.
Kommer till downloads snart! :grin: Då finns den för nedladdning: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...695#post207695 |
finns det någon möjlighet att göra dessa skyltar större så man ser dom bättre:D
|
Inte som de är nu, i så fall måste man ha 3d-projektfilen. Men om du har sett de senaste skyltarna så ingår det två stora där. En stor dubbel, och en stor enkel. :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14. |