Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sånt som får en o vela kasta ut Trainz genom fönstret (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26433)

desse56 2010-04-27 13:51

Sånt som får en o vela kasta ut Trainz genom fönstret

Försöker ändra i config-filerna...bland annat bromsen. Ja sparar och går in på CMP o trycker på Commit.
Sen för säkerhetens skull så går ja in på edit in explorer igen och kollar så att inget ändras. O nej, allt är som när jag ändrade.
Går in på trainz o ska köra tåget...märker att det inte är någon skillnad.
Går in på CMP o klickar på edit in explorer igen...o WALLA så är värdena tillbaks till ORGINAL :mad:

Riktigt trött på detta nu. Har försökt en 10 - 15 gånger utan att lyckas.
Nån mer som har detta problem?

Totte 2010-04-27 13:59

Skrivskyddade filer?

desse56 2010-04-27 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 209300)
Skrivskyddade filer?

Tror inte det...de går ju o ändra med TEE

ekankal 2010-04-27 15:09

Tja, inte vet jag om det löser problemen genom att kasta ut Trainz genom fönstret, när felet sitter bakom spakarna.

Ett KLOCKRENT sätt att ändra i en configfil:

1:Öppna CM/CMP och högerklicka på obj. i fråga.
2:Välj "edit in explorer".
3:Leta reda på, och öppna configfilen, och gör dom ändringar som skall göras.
4:Stäng och välj spara.
5:Commitera obj. i fråga.
KLART.

Funkar inte det, så har du något fel i din Trainz-inst, och då är det väl bara att "kasta skiten" ;).

korvtiger 2010-04-27 18:49

Har råkat ut för samma sak själv. Fick ingen jätteklarhet i det hela, men det verkade som om värdena måste sluta på en viss siffra för att inte ändras. Testa att byta ut sista siffran i ditt värde mot den sista i värdet som inte vill ändras. commita och öppna igen.

desse56 2010-04-27 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 209307)
Tja, inte vet jag om det löser problemen genom att kasta ut Trainz genom fönstret, när felet sitter bakom spakarna.

Ett KLOCKRENT sätt att ändra i en configfil:

1:Öppna CM/CMP och högerklicka på obj. i fråga.
2:Välj "edit in explorer".
3:Leta reda på, och öppna configfilen, och gör dom ändringar som skall göras.
4:Stäng och välj spara.
5:Commitera obj. i fråga.
KLART.

Funkar inte det, så har du något fel i din Trainz-inst, och då är det väl bara att "kasta skiten" ;).

Precis vad jag har gjort... asså inte o kasta ut skiten men, aa, du fattar :rolleyes:

desse56 2010-04-27 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 209342)
Har råkat ut för samma sak själv. Fick ingen jätteklarhet i det hela, men det verkade som om värdena måste sluta på en viss siffra för att inte ändras. Testa att byta ut sista siffran i ditt värde mot den sista i värdet som inte vill ändras. commita och öppna igen.

Då blir det ingen särskild skillnad...Jag försöker få bort fördröjningen för bromsen att slå på och av så att man kan bromsa mer precist...men att ändra från 0.04 på pressure till 0.09 gör väl inte så stor skillnad...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:49.