![]() |
Fråga om att kopiera objekt
Fråga till panelen.
Jag stuvar om lite på en bana och ska kopiera vissa delar. Inga problem förutom att inga "splines" följer med. Finns det något sätt lösa detta på tro? Undrar Leif |
nja..
Citat:
|
Hej GBGtram.
Som jag misstänkte då. Bara att gilla läget o göra om de delarna. Kanske man t.o.m. får till det lite bättre denna gång. :) Mvh Leif |
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
I Trainz 2010 kan man kopiera splines och signaler och räls och allt (tror jag). Här är ett prov där jag kopierade ett par växlar samt signaler och räls. Dessutom kopierade jag ett stycke med hus och vägar. Hälsningar |
Jaha ja. Så då blev man suger på att inhandla 2010. :)
Går det också att i 2010 kopiera delar ur en bana till en annan utan att slå ihop dem så vore det kanon. (Jag har börjat bygga på en ny bana och vill plocka vissa miljöer/delar från min gamla). Mvh Leif |
Hej!
Nej, tyvärr så måste du slå samman banorna först. Provade att öppna en bana och med verktyget markera ett område som jag ville kopiera. Stängde surveyor och öppnade den andra banan, men det som låg i "urklippet", alltså minnet för det jag ville kopiera, hade försvunnit. Däremot går det naturligtvis alldeles utmärkt att kopiera och flytta om du har båda banorna i samma spel. Därefter får du väl radera alla baseboard från den gamla banan om du inte vill behålla båda på samma bräde, så att säga. Fast detta kanske du redan kände till. När man slår samman två banor i Trainz 2010 så protesterar den med att säga att "Route-layer" har samma namn i båda banorna (så vida du inte redan gett dem ett annat). Då byter du först lätt namnet för att slå samman banorna. Hälsningar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:29. |