![]() |
Nödrop
Datorn på väg att krascha och måste ominstalleras. Banan jag bygger måste räddas.
Hur gör jag? Har prövar att spara banan som CMP-filer (routes och session) samt lyft över dem till en annan dator med TRS 06. Det enda som hända var att jag fick upp ett antal gamla testbanor. Nils Blid |
Spara hela din localmapp (som finns inuti din TRS-installation) till en säker plats. Då sparas ALLT du har.:)
|
Sorry, begriper ännu mindre. Nån localmapp hittar jag inte. Och hur sparar jag till den - och hur för jag över banan till en back up?
Det finns en fulladdad local mapp i Den här datorn/Program files/Auran. Är det den jag skall spara i en back up och sedan installera efter ominstallationen? Mappen är f ö på 810 mb. Nisse |
Citat:
I din nya installation ska du sedan ersätta den gamla med den nya. Hoppas det går bra! :) |
Det här med svenska är svårt - det ska f-n veta som har varit journalist i nästan 50 åt. Kort och gott; när ominstallationen är gjord och TRS 09 inlagd så tömmer man/jag den local mappen och lägger in samtliga filer i den.
Det här är viktigt. Hur man räddar - i det här fallet TRS 09 - är egentligen en grundbult som alla bör känna till. Nisse. |
Hej!
Ja, det stämmer. När du installerat programmet på nytt så flyttar du tillbaka allt som finns i mappen "Local" som du sparat från den gamla datorn. Vill programmet skriva över (ersätta) det som finns så svarar du ja. När det är klart så öppnar du Content Managern och kör en "Extended database repair" som finns i "File"-menyn. Att spara "Local"-mappen är nog det bästa man gör innan en nyinstallation för då skall allt finnas med som har med spelet att göra, alla objekt man har, banor man byggt och så vidare. Min är mer än 3 Gigabyte stor så det vill till att man har en extra hårddisk eller ett stort USB-minne att lagra alltsammans på. Hälsningar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45. |