![]() |
X2000 (AI-trains)
hur ska jag göra X2000 (AI trains) ska man göra en egen akvitet? :vetej:
|
Om du vill ha AI tåg så måste du göra en aktivitet. Hur man gör en aktivitet finns som guide på banbyggarna.se, dock så beskriver de inte hur man gör AI-trafik. Jag ska försöka förklara detta när jag har tagit lite bilder (det blir enklare att förstå då ;))
|
8 bifogad(e) fil(er)
Så här gör du AI-trafik:
Bild 1: När du har gjort klart allt annat i din aktivitet, tryck på knappen "New" under "Traffic Pattern" Bild 2: När du har tryckt "New" så kommer denna ruta upp, namnge din AI-trafik. Bild 3: Sen kommer denna ruta upp, skriv in samma namn som i förra rutan. Bild 4: Nu ser du att du har gjort en ny "Traffic Pattern", tryck på edit. Bild 5: Tryck på "New" under "Select service" Bild 6: Gör en ny "Service", precis som i guiden på Banbyggarna.se Bild 7: När du är klar, välj den i rullgardinen Bild 8: Tryck sedan "Insert Selected Service" FORTSÄTTNIG FÖLJER :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Fortsättning
Bild 9: Skriv in tiden (TTMMSS) som du vill att AI-tåget ska avgå. Upprepa detta för varje tåg som du vill ska köra på sträckan. Bild 10: När allt är klart, tryck "Recalculate All". Sedan sparar du aktiviteten. Klart!! Ps. Självklart kan du välja flera olika "Services" om du vill ha olika tåg som kör på sträckan. :) |
men när jag startar msts och ser att inte den finns jag hittar inte den i Activites varför? :vetej:
|
Har du gjort en HEL aktivitet? Du kan inte bara göra en pattern.
Har du sparat .act-filen på rätt ställe? Den ska sparas i ruttens Activities-mapp. |
nu säger den "Activity is not complete (some data has been not set up) so Activity will not be playable" :vetej:
|
Har du följt guiden på banbyggarna? Min guide gäller BARA hur man sätter upp AI-trafik.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:35. |