![]() |
Varför ingen "preview" i Surveyor???
1 bifogad(e) fil(er)
Fyra av mina senaste byggen (J-lok och Kalkvagnarna) syns ej i preview-rutan i Surveyor - se bild. Men de fungerar utmärkt i spelet. Jag har försökt hitta var felet ligger med har gått bet. Har någon nån idé var felet kan ligga, har testat det mesta men inget hjälper!
Tacksam för tips: |
1 bifogad(e) fil(er)
Vet inte vad som är felet, men dom är där i preview som en liten, liten prick.
Väldigt svårt att se, speciellt på J-loket, där pricken är svart. Men man ser att något rör sig i rutan, när man zoomar in och ut. |
Tack Bengan,
den här gubben börjar bli skumögd, skall plocka fram förstoringsglaset. Frågan är nu "vaffö bli dé på dette vise" ? |
Skumt kanske ett UFO skojarbara men vet inte vad det är
|
UFO ja!
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Det beror tydligen på att i första frame för Load-mesh-animationen ligger meshen 1000 m under z=0 (alltså på z = -1000) - för att inte synas på vagnen. Tydligen lägger då Trainz hela preview:n 1000 m bort. Denna idé är annars bra för load-meshen men det finns andra sätt att lösa det på, där korvtiger kan ha ett finger med i spelet? Bilderna visar en "preview"-synlig kalkvagn samt vad jag tagit bort ur config. Tänk om det funnits en enkel lösning till alla problem i Trainz, men icke då! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:52. |