![]() |
Hur gör ni för att slippa onödiga väntetider vid röd signal?
Eftersom AI:n ser 3 signaler framåt, så kan det ibland bli så låååånga väntetider då han väntar på att tåget framför skall passera en tredje signal innan han släpper på. Det beror väl på att kanske tredje signalen sitter väldigt långt bort.
Hur gör ni för att få grönt ljus mycket tidigare? Inne på bangården funkar det bättre då de små dvärgsignalerna (tack för tips) sitter så tätt så inga väntetider blir. Väl ute på vischan på de långa raksträckorna är det inte så tätt med signalerna. Vad göra för att slippa vänta ihjäl sig vid rött ljus? |
Sent svar kanske.
Men det enda du kan göra är väl ha kortare avstånd mellan signalerna, så kallade blocksträckor.Det är ju de som avgör hur tätt tågen kör efter varandra. Om du kör med dubbelspår. Själv har min bana dubbelspår. Med något väntspår mellan stationerna. Eftersom passageraretåg och godståg kör med olika hastighet. Så godstågen får vänta passageraretågen på dom ibland. Med enkelspår, så kan det bli väntetid innan nästa lok kan gå ut på linjen. |
Ok, tack för svar. Men är det realistiskt att sätta ut en signal mitt på ett spår utan synbar anledning? Säkerligen fyller det funktionen jag efterfrågar, men vore roligt om det även var så på riktigt. :ide:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00. |