![]() |
hur gör man SMS filer?
hej! hur gör man SMS filer? :vetej: en till insidan för lokets ljud (hytten) och en utsidan för lokets ljud med så man hör också när den ska ankomma eller avgå :vetej:
|
hallå? :vetej:
|
Ja du, jag vet inte heller hur man gör för att jag är döv. Vet inte riktigt hur man ska höra perfekt.
|
använder man inte Route Riter? :vetej:
|
Har ingen koll på det där alls, ljudfiler verkar aldrig ha blivit så populärt inom den svenska communityn. Jag vet bara att det är ganska komplicerat. Man behöver ju dessutom massor med ljudfiler för att göra bra tågljud:)
|
Hej. Det finns en beskrivning fran en tysk site men jag är inte hemma nu. Ska försöka hjälpa dig efter jul när jag kommer hem.
MVH Olle M |
Här är en guide. http://msts.steam4me.net/tutorials/makesound_01.html
Det finns fler på sidan. Men att göra ljud tycker jag är svårt även med guiderna. :) |
Det är extremt svårt att göra så accelerationsljudet riktigt följer tågets hastighet. Samma med inbromsningen...
Fråga itailenarna! De är de enda ja vet kan göra sånt |
och jag har lovat Patrix att göra X2000 ljudet och finns det nåt passande ljud som låter som X2000 ljud? :vetej:
|
Tyska ICE-2 låter ganska likt men vad jag vet så finns de ljuden inte som freeware.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18. |