![]() |
Stockholm 1 gången i mitt liv
Hej alla ! Imorron bär det av till Stockholm för första gången i mitt liv:) Jag ska fotta tåg mm inom järnvägen och det kommer bli jättetrevligt så jag lägger upp bilder efter hand imorron:tumme_upp: Ha en trevlig dag allesammans
MVH:Tågkompaniet Ps: Någon som har något förslag vad man kan göra för något trevligt i Stockholm som kan vara intressant? Gärna något med tåg? Jag tänkte testa på T-Banan :) |
Lidingöbanan* är en rätt trevlig utflykt vid fint väder - nästan som en museispårväg fast ändå inte. Den ansluter med tunnelbanan vid Ropsten :)
* Observera att detta är en spårvagnslinje, men det räknas väl som tåg i allafall? :-) |
Okej :) Tack ska försöka hitta den haha! Vilken anslutning på T-banan ska man ta från Centralen och sedan var ska man hoppa av? :)
|
Du kliver på t-bana röd linje mot Ropsten och åker hela vägen dit (är inte mycket mer än 4 stationer eller nåt). Väl i Ropsten är det bara att följa skyltarna mot Lidingöbanan.
|
Tvärbanan (Alvik-Sickla udde) och Nockebybanan (Alvik-Nockeby) rekommenderar jag. :)
|
Roslagsbanan och Saltsjöbanan är fina att åka vid fint väder fast bäst på sommarn. :)
|
Tack allihopa ska testa allt detta :) bilder kommer upp ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:06. |