![]() |
Ånglok rök på/av.
Jag skulle vilja kunna stänga av/på rökutvecklingen från de fina ånglok som finns här på forumet. Anledningen är att när loket parkerats i lokstallet så vill jag inte att det skall ryka. Går det?? Använder Trainz 2010.
|
Ta bort continern smoke ur configen.
|
Om jag ändrar i configen får jag väl ett nytt lok som aldrig ryker. Min tanke var en "knapp" eller ett "kommando till AI" som stängde på och av röken. Ungefär som den som hissar upp och ner "strömavtagarna" på elloken. Jag vill alltså kunna köra in ett rykande lok i lokstallet och stänga röken för att vid ett senare tillfälle sätta på röken och köra ut samma lok.
Lennart |
Det är inte möjligt om det inte finns redan på loket i scriptet (Vissa brittiska lok har den funktionen) Så antingen får du ha ett lok som ryker, eller ett som inte gör det.
|
Tack korvtiger. Då vet jag.
Lennart |
Detta är säkert något som Svenolov i en avlägsen framtid kan ordna som han gjort med elloken. Man "släcker" ned ett ånglok och då slutar det ryka!? Smoke-containern har ju en tag "enabled" som säkert går att skripta? Det vore ju mums?
|
Citat:
De flesta ånglok var därför under ånga i veckor i streck och togs bara ur ånga för reparationer mm. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46. |