![]() |
Vilken Luftledning?
Hej! Mär jag ska bygga en bana så har jag alltid svårt med att välja luftledning.
Om jag hittar en bra som passar in med luftledningsstolparna så når inte pantografen upp till ledningen men om den gör det så passar det inte med stolparna. Är det så att man måste sänka luftledningen varje gång med det speciella verktyget eller? |
Frågan är alltså om någon vet om det finns en bra luftledning som passar in med STWs Luftledningsstolpar samt som pantografen kan nå?
|
Svensk luftledning finns inbyggd. Heter Mod och Old. Passar förmodligen dig väldigt bra. Enkelt att höja och sänka till perfekt passning. Enkelt installera.
Nisse |
Menar inte dom, stolparna fixar jag själv en för en.
Någon som har andra tips? Nisse: Har använt dom innan men tyckte inte det var någon hit. |
Citat:
Finns vissa lok som har "fel" höjd på panton/strömavtagarna. STW's "riktiga" luftledningar har rätt höjd. |
Ex Sj Oc når inte upp, x2000 når inte upp, rc loken når inte upp
|
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, det är känt att en del strömavtagare inte kommer riktigt ända upp. På X2000 är det tyvärr så. Men för de allra flesta loken så är det okay. Här en bild på RC-lok och X2000. Jag använder mig av STWs Luftledningspaket. Tycker det är fint. Bara en nackdel - stolparnas Hjälplednings- och Återledningsisolatorer är "platta". Syns bara bra från ett håll, men inte från "sidan". Hälsningar |
Oj! Såg inte att det kommit inlägg!
Tack för tipset och råden! :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20. |