![]() |
DONJ Gärdesgård
2 bifogad(e) fil(er)
Hej
Nu provsläpper jag DONJ gärdesgård av äkta Rättvikmodell. Det kommer en pinngind och en körgrind också. MVH / BjörnL |
TACK SÅ MYCKET!! Ett sådant har man längtat efter LÄNGE! TACK! TACK! TACK! :drool: :ber:
|
Snyggt bjornl...
Har inte sett något liknande förut... kul att du fixat detta.. ska nog få plats på "Höstbanan".. Tack!
|
Mycket tjusig gärdsgård Björn, tack så mycket! :ber:
|
björnl, du är mästerlig!!!
Den gärsgårn är underbar!!! När du ändå är inkörd på splines kanske man kan hoppas på en "gärgård" a la Småland av sten, mödosamt uppbruten ur den steniga småländska jorden av våra förfäder som tröttnade på skiten och immigrerade till Amerikat! Du är en fantastisk tillgång för oss alla här på detta forum!!!! BRAVO!!!!!
|
Det ser fantastiskt ut, men får jag komma med en tanke?
Just nu blir det ju en liten skarv mellan två sektioner i splinen. Skulle man inte istället för att skarva låta de två undre som går genom skarven tillhöra den ena sidan av splinen och de övre tre skarvade tillhöra den andra sidan? Då blir det inga skarvar. Fattar du hur jag menar? :rolleyes: |
Så jä*la mycket fina saker ni bygger! Allt kommer komma till användning då jag slutar bygga tunnelbane rutter och går över till Svenskt igen!
|
Hej Allesammans
Tack för uppskattningen, det värmer. Korvtiger, det är en tanke, men det kräver at jag gör en start och en slutdel till gärdesgården för att få det snyggt. Hm skall labba lite. MVH / BjörnL |
2 bifogad(e) fil(er)
Härligt, ett riktigt staket som jag efterlyste för flera år sedan.
Fixade bilder på ett åt Tomas, som skulle försöka fixa ett, men det rann ut i sanden. Tog mig friheten och gjorde ett vädrat staket efter mina gamla kort. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06. |