![]() |
DirectX contra OpenGL. Svårt att läsa texten
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har sett detta problem någonstans tidigare och trots att jag letat och sökt hittar jag inte. Problemet är att om jag kör med DirectX (vilket rekommenderas om jag skall använda mig av 3D glasögonen) så är den finstilta texten näst intill oläslig. Kör jag däremot med OpenGL så syns den bättre, men funkar inte i 3D. Använder Nvidia GForce GTX275 med senaste drivrutinen. Samma inställningar för båda: Resolution 1680 x 1050 Bit depth; 32 Fullscreen: X Aspect ratio: Auto Antialias Mode: Off Disable Hardware TL: X Shadows: X Dessutom så kraschar spelet lite väl ofta när jag arbetar i Surveyor med OpenGL, men inte när jag annars använde DirectX. Någon som varit ute med samma problem? Hälsningar |
Det där känner jag igen. jag ökade upplösningen till max och körde open gl. Just nu kör jag direktx, och det fungerar även det.
Mina instälningar är dessa DirectX 1920x1080 32 bitars Fullscreen Aspect ration auto Antialias mode off |
1 bifogad(e) fil(er)
Du har samma problem som jag när jag började använda Ts2010. Det fungerar bättre med DirectX. Text problemet fick jag också, men det löste sig genom att jag avmarkerade " vertex offset" se bilden.
Uppdatering av mig själv. Testade att justera Vertex Offset med hjälp av regelaget. Vilket jag inte gjorde innan. Och det blir bättre om man drar det till höger. Inte fullt till höger, men ungefär där den röda ringen slutar. Du får testa dig fram vilket du tycker är bäst. Vad gör det egentligen i spelet??. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009