![]() |
Ett problem...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Jag har råkat ut för ett problem. Jag kan inte spara min rutt i Trainz! Det ser bara ut som på bilden! Jag använder Trainz 2009 v.2.0.
Nu fick jag lämna mitt senaste jobb (och hela banan). Är det någon som vet vad felet är?:confused: |
Verkar som dina filer har fått ändrad status? Read, write..osv...
Den fil som du försöker skriva över med den nya, tillåter bara att bli läst, inte översparad. Precis som texten säger bör du kunna spara din nya fil med ett helt annat namn! |
Jag prövade, men tyvärr kom det upp samma meddelande.:(
|
Jag använder Trainz 2010 och råkat ut för samma sak. Meddelanderutan verkar komma om jag ändrat något på banan och klickar på "Main meny" och därefter "Exit Surveyor" för att spara. Om jag då stänger meddelanderutan på skärmen (klickar på cancel) och istället klickar på "Main meny" och därefter "Save" så har det fungerat.
|
Testat, funkar fortfarande inte.:(
|
Citat:
Kommer verkligen samma meddelande upp igen då? |
Citat:
|
Är det möjligt med bokstaven Å datorn inte accepterar. För min rutt stavar jag Trollhattan_2 istället för Trollhättan_2.
|
Citat:
EDIT: Det funkade inte...:( |
Har du behörighet att spara i mappen där Trainz vill spara och det är inte så att den är satt till "read-only"?
|
Citat:
EDIT:Asch, prövade ändra i local från skrivskydd till inte skrivskydd, men samma meddelande kommer upp. Börjar bli smått (läs stort) desperat. |
Prövade att installera om, funkar inte. Får god lust att käka upp skivan.
|
Citat:
Upp med humöret, alla problem är till för att lösa, käka upp dom ger bara en tillfällig mättnadskänsla. På dom igen!!! |
Citat:
|
Du har väl inte använt en inbyggd rutt och ändrat i den utan att klona först? Om du har det så får du nog börja på ruta 1 igen:
Installera om Trainz om du vill ha tillbaks den gamla orginalrutten. Om den finns kvar kan du klona den och börja om från början. Om inte detta fungerar så kan du käka upp skivan, eller i allafall fodralet om det ger tröst. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:21. |