![]() |
Mitt första försök
Hej! här kommer en bild på mitt första försök på att göra ett lok i 3max
|
cool :tumme_upp:
|
Ser ut att vara ett otroligt bra första försök måste jag säga :applad::tumme_upp: Hoppas på lite fler bilder från perspektivvy allt ser så platt ut i sidovy :)
|
hej! det blir en del vit också hur får man bort det?, det är inte lätt å hålla på i 3dmax när man inte är så bra på eng
|
Med vitt menar du hur du får bort planen med ritningen på när du renderar loket? I så fall så markera ritningsplanen och högerklicka på dem, välj "object properties" i menyn som dyker upp så får du upp en drös med inställningar, kryssa bort "Renderable" och stäng fönstret och rendera igen.
|
hållt på med denna hella natten :-)
|
Snyggt!:applad:
|
Hej! Måste det va 32bit texturer för att det ska fungera i 3dma och sen railwork.
|
Citat:
Vet att du kämpar med engelskan men http://the-art-of-rws.blogspot.com/s...nd%20Materials har en hel drös med info om olika typer av material och inställningar som kan vara en liten guide på vägen :) |
Hej! vilka filer behöver man för att få in det i railworks
mvh John |
Citat:
Jag rekommenderar att du först försöker exportera till ett "scenery"-objekt(med en Scenery Blueprint) som är enklast att konfigurera så att du ser att allt som har med exporten att göra fungerar så långt och att du får in modellen i RW. Sedan har du en hel drös med komplikationer när det kommer till att få till loket för att rattas i RW. För detta kommer du dock att behöva RWs dokumentation, läsa, experimentera, läsa igen, söka information och fråga om specifika problem. Dokumentationen laddar du ner här. |
Hej! tack för dina tips
mvh John |
Hej! det va inget för mig å hålla på med å göra 3d modeller till railworks, jag håller mig till å bygga landskap i railworks i stället
gubben50 ---------- John P |
Hej! vilket prg anv texturer sparade som .ace
|
Citat:
men jag tror det går med gimp också. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:57. |