![]() |
Häpnadsväckande kärlek
1 bifogad(e) fil(er)
Kärleken har drabbat Trainz!
Skulle titta lite på hur vovven47:a A2-loks tender uppförde sig. Placerade tendern inför en nedförsbacke (16 promille). Använde Carlssons rälsbuss att puffa igång tendern, släppte sedan kopplet och stoppade rälsbussen. Det fungerade utmärkt. Tendern rullade 100 meter. Men sen kom överraskningen. Med gapande mun såg jag hur tendern rullade tillbaka uppför backen i jakt efter Carlssons rälsbuss. Det väntade häftiga mötet, kyssen, avbröt jag av moraliska skäl genom att låta Carlssons rälsbuss fly bakåt. Skepparhistoria? Nej – LAns F-lokstender är lika kärlekskrank. Tyvärr har jag inget bildbevis i form av en video. Tog en ny tur med Lans tender. Den stannade nedanför backen och vände.Nu fick rälsbussen vänta. Kyssen blev häftig – tendern rullade nämligen med bra fart uppför backen och famnade om rälsbussen i 15-20 kilometers fart. Nisse |
J-ligt roligt skrivet!!!!!:grin:
|
Nils, du skriver vovven47 och A2-loks tender. Var finner jag denna tender? Vad heter tendern?
Varför jag frågar är att jag tror var problemet ligger, men innan jag svarar på det så måste jag veta vilken tender du pratar om. |
Ack ja,
outgrundlig är kärleken och magnetismen :-) Svenolov, du kan använda F-lokets Tender, jag tror Vovven använt den till A2? Det är förmodligen samma med B-lokets tendrar? |
Rullar den alltså uppförs? Detta vill jag gärna ha en förklaring på Svenolov, det är något jag inte lyckats med, och jag har lyckats med mycket i Trainz fantastiska värld. :rolleyes:
|
Ok, då vet jag vilken/vilka tender/s jag ska titta på. Jag återkommer med förklaring och hur man löser problemet.
|
Citat:
Du är ju riktigt fyndig, och nyttig, och skapar arbetstillfällen! |
Citat:
|
Citat:
jag menade att Tendertypen är samma, vaggtender! Jag tror Svenolov misstänker att det har med STL-koppelskriptet att göra? I så fall borde vilken vagn som helst med STL-koppel uppföra sig likadant vid skjutspassning med ett lok utan STL-koppel??? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009