Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Spårgnissel... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31855)

Jonmpa 2012-01-23 19:07

Spårgnissel...

Jag har sökt så ögonen blöder, Men har inte funnit nån männ'ska som löst detta problem i Trainz 2009 att när man råkar dra på 3,4,5:ans gasläge så uppstår det spårgnissel och tåget köra ojämnt o.sv. Någon som vet hur man gör så att det slutar med spårgnissel i Trainz 2009 för C20 har faktiskt automatiskt startläge på 5:an och tar man mindre med W så är risken stor att tåget bara drar några meter och stannar igen. Mvh Johnny

Har även ställt frågan till två utvalda som verkade hållit på med Trainz. Mvh Johnny

GBSF 2012-01-30 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa (Inlägg 254868)
Jag har sökt så ögonen blöder, Men har inte funnit nån männ'ska som löst detta problem i Trainz 2009 att när man råkar dra på 3,4,5:ans gasläge så uppstår det spårgnissel och tåget köra ojämnt o.sv. Någon som vet hur man gör så att det slutar med spårgnissel i Trainz 2009 för C20 har faktiskt automatiskt startläge på 5:an och tar man mindre med W så är risken stor att tåget bara drar några meter och stannar igen. Mvh Johnny

Har även ställt frågan till två utvalda som verkade hållit på med Trainz. Mvh Johnny

I Trainz Classic funkade C20 galant utan spårgnissel/ Slirande hjul. Men i 2009 så kommer problemet upp och C20 är inte lika kul att köra längre.

tågfreak 96 2012-01-31 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa (Inlägg 254868)

ett tips med C20 är att du sätter gasen på första läget och låter tåget gasa till runt 15km/h. sen får du steg för steg dra på mer gas. (hoppas detta hjälper) :)

lan 2012-02-01 15:23

Det finns en tag som heter is-silent som du kan lägga i spårets config och sätta till 1 alltså:

is_silent 1

jag vet inte om det hjälper men du kan ju testa.

Rc611 2012-02-01 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av tågfreak 96 (Inlägg 255324)
ett tips med C20 är att du sätter gasen på första läget och låter tåget gasa till runt 15km/h. sen får du steg för steg dra på mer gas. (hoppas detta hjälper) :)

Han menar nog att han vill gasa full gas direkt och kunna andvända snabbstarten osv....

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25.