![]() |
SLJ: Salaby-Lillfors Järnväg
2 bifogad(e) fil(er)
Hej! Efter att ha läst lan's tråd om Svensk landskapsbygge, så kände jag att jag ville försöka bidra med något. Började då med denna rutt, som jag har tänkt ska bli en bana likt BHJ. Hoppas jag bli klar så småningom! Självklart kommer rutten släppas här på forumet.
Börjar med ett par bilder, utfarten från Salaby, och vi befinner oss i utkanten av nyss nämnda ort. Vi ser "Salaby Gård" uppe på kullen, och det är deras får...hage...(?) vi ser. Y1 motorvagnarna av Lokkalle är riktigt fina, och det är dem som är tänkta att användas här! :) Tyvärr kan jag inte fortsätta bygget förrrän efter helgen, då jag ska riva kök i Malmköping i helgen :rolleyes: Förslag? Idéer? Kommentarer? Tycker du ej det? Posta en kommentar! :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Lennarts fantastiska rälsbussar var ute och luftade på sig idag! :) Har tyvärr inte kommit så långt, pga helgens arbete (riva kök i Malmköping), har påbörjat staden Salaby, och nu börjat bli klar med skogen runt Salaby Gård.
//Jocke |
Snygga bilder! Ser fram emot fler bilder på din rutt! Lycka till med byggandet!
|
Instämmer med ovanstående talare :).
|
Ser förträffligt ut..
följer ditt bygge framåt! Snyggt byggt!!
|
Tack så mycket! :) Såna kommentarer som får en att vilja fortsätta! Vilket jag gör! ...senare idag. Nu är'e läggdags! :godnatt:
|
Snyggt! Bra att det kanske kommer en bana! Då har man något att köra Y6 på sen.:)
|
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
För att visa att jag än inte är död (dröjer väl några år antar jag?!) så kommer här några bilder från Gustavslund! Att göra skogar är väl inte något jag är så bra på... Därför ser det ut som det gör.
På sista bilden syns Gustavslund hpl, där två tåg per dag stannar, ett morgon(skol)tåg till Lillfors och ett eftermiddagståg till Salaby. |
Hej Jockes
Det ser verkligen lovande ut. Jag gillar särslilt fältet korna betar på. |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har egentligen inte kommit så långt, har börjat försöka få till ett siganlsystem mellan dem två orterna som i stort sett är klara (stort tack till Bengan som laddat upp massa lägenheter som passar perfekt i mindre orter!! Dem finns dock ej här, utan i den andra orten. Alla andra byggare/uppladdare ska även dem, självklart ha MÅÅÅÅNGA STOOOORA tack! :):)). Blev nästan helt klar. Men Trainz kraschar på tok för mycket sen jag gjorde all skog :rolleyes: Måste införskaffa en ny dator innan hela rutten blir klar. I sommar är planen att en ny dator ska införskaffas! Så än så länge blir det mest signalsystem, och kontaktledning inne på Salaby station (banan kommer vara oelektrifierad, utom en bit på stambanan, kommer eventuellt göra en fortsättning på banan längst stambanan till en större ort, så man slipper "byta" tåg). Å så det som intresserar er; bilderna! :) |
Riktigt snyggt:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: :tumme_upp::tumme_upp:
|
Ett somnigt...
samhälle nånstans i Sverige.. jag gillar detta Jockes..!
|
Det där ser förbaskat bra ut :applad:.
|
Era ord gör att man vill fortsätta här och nu! :) så så blir det! Mer bilder kommer ikväll kanske, men det är mest ledningsdragning som ska göras just nu...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:19. |