![]() |
891mm Växel
6 bifogad(e) fil(er)
:kora:Hallå i Hålet
Har knåpat på en scriptad växel till Donj "pojkarna" om intresse finns? Förlaga Bbr LittA Nr 8052 1:9 Kurvradie 125meter längd 18,84meter. rälsvikt 30,81Kg/meter Är "ganska tung" Vertices: 11009 Faces: 14021 så lite kapacitet på datorn krävs. Växeltungor och klot är animerade (30frames) Script för att byta texturer kommer, samt att flytta växelväljare mellan höger och vänster sida, tvärställt klot. Om interrse finns kan detta utveklas till fler modeller i mån av tid |
Lite inputs önskas
Har ej hittat nägra uppgifter på avstånd mellan spår vid dubbelspår, perronger bredd avstånd mellan perrong och CC spår.
Finns det ritningar bilder på luftledningar stolpar trådar mm? |
Citat:
Från DONJ sida är vi intresserade men vi har några frågor. :tumupp: För det första: du skriver att den är skriptad? Innebär detta att den använder något skript som inte finns på DLS eller inte kan läggas upp på DLS? Skulle du kunna tänka dig att lägga upp växeln på DLS? Orsaken till att vi tjatar om detta är att vårt mål är att göra banan multiplayer körbar samt idiot enkel att installera. För att uppnå dessa två mål måste vi idag ha alla delar på DLS. Detta innebär att iaf alla fasta delar på banan måste vara DLS:at. Sen måste allt rullande material som är med i sessioner mm vara DLS:at.. :visslar: Jag undrar också om man isf skulle kunna få ett alternativ med vitt-rött växelklot samt lättare rälsvikt? Jag tror att vi har runt 20kg/m snarare än 30kg/m i spåret (det där måste jag dock dubbelkolla med Björnl som är vår räls specialist). :ber: När det gäller elledning mm för 891mm måste du väl nästan kolla dimensionerna från Roslagsbanan? Det är väl en av de få som varit elektrifierade? |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Pussgurkan
Tack för din ide och ditt intresse :):) Jag säger som Spyfrog. Vi är absolut intresserade, men. Dvs. för att vi skall kunna använda den behöver asseten ligga på DLS och den behöver ha en textur som är DONJ anpassad vad gäller banvall och klot mm. Bilden visar hur DON,s växlar normalt ser ut. Att växelklotet inte är så långt ut från spåret i din modell är bara bra för det gör växeln enklare att placera. Så det är ett annat skinn som behövs och det kan ju vi lätt bidra med om det behövs. |
reply
:kora:
scriptet som används är ett något modifierat ajsjunction.gs och ligger i modellen, vilket det inte borde bli några problem med. ang texturerna, när det blir klart tänkte jag kolla med korvtiger om det är ok att låna och använda hans texturer i mitt material jag har valt att lägga ballasten lite lägre för att få lite 3d känsla på sliperna jag tänkte mig ett kort fixedtrack för övergången till hans spline räls. och naturligtvis skall de upp på DLS när de är betatestade. texturerna är väl definierade och kan efter behov ändras utan något större jobb. |
Fråga
Angående växlar i backe.
Har testat litegran och det verkar som att jag kan fixa så att hela växeln "Lutar" Fråga läpligt gradtal på lutningen + = växeln lutar uppåt - = växeln lutar neråt tyvärr har jag ej kunnat göra script på detta utan varje lutning blir ett eget objekt. |
Några bilder
4 bifogad(e) fil(er)
:visslar:
Växelväljaren anpassad, ballasten ändrad, rälstextur ändrad Test av växel i backe lutning 0,5% fungerar, Ballasten behöver förändras |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009