![]() |
Konstig textur vid växlar...hjälp!
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tänkte försöka mig på att bygga en rutt igen. Började med att skapa en egen rutt och lägga in följande: Altenburg-Wildau 2.0 for TS2012 http://rail-sim.de/railsimnew/index....012?Itemid=207 KMW SE Track rules http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=21 StwLeversGeneric http://www.e-buzz.se/forum/showpost....31&postcount=1 swedish platforms by newS v1.1 http://www.e-buzz.se/forum/showpost....63&postcount=1 svenska vagar pack 1 http://www.e-buzz.se/forum/showpost....06&postcount=1 Gravel & grass lofts http://www.e-buzz.se/forum/showpost....29&postcount=1 swedish catenarys by newS v1 http://www.klemund.de/RailSimulator/downloads.html Klickade ur SAD GermanLocal där man väljer vilka objekt som ska visas, för att slippa 3d slipers i 2d spåren. Valde sen SE Wire Track rule och SE WOOD. La ett dubbelspår och gjorde ett par växlar. Då blir texturen knäpp på växlarna (se bild nedan!). Går detta att fixa? Har jag gjort nått fel? Har RW3 TS2012 v11.0b... |
Samma sak här för mig med SE betongspår. Vet ej varför det blir så. Är det SAD-spår som stör?
|
Samma här tyvärr.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag har exakt samma filer som du Pierre och RW3 -11.0b
Men kolla mina SE Wood växlar. Makadammen är OK men detaljer (järnbitar) saknas helt ,endast växeltungorna är med. |
Ja, du saknar några detaljer vid växlarna och makadamen/ballasten ser väldigt smal ut!???? Men annars ser det ju ut som det ska!
Har provat alla svenska spåren nu och det blir likadant med växlarna. Provade även med manuella växlar och det var ingen skillnad. Stör mig som fasen på detta, då det ser för jäkligt ut. Blir nog inget ruttbygge... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Anledningen till att texturen ser ut som den gör är att jag var tvungen att sänka rälsen en aning för att få samma nivå istället för att höja dom i andra ändan.
Tittar du noga på bilden så ser man att texture är som den skall vara i andra ändan. Det blir ofta sådana här fenomen när man använder terrängdata. Man måste plana ut marktexturen till samma nivå på en bangård eller ett stationsområde för att växlar och i synnerhet korsväxlar skall bli bra. Mvh //GP |
1 bifogad(e) fil(er)
Detta löser nog alla Tracks problem.
SE Wire Track rule. Använd sedan SAD:s spår enligt nedan. Dessa tre spårtyper använder jag helt igenom Södra Stambanan. Har aldrig haft några textur eller andra problem med dessa! Jag tror dom kom med SAD:s rutt Wildau - Altenburg. Mvh // Gert@Malmö |
Citat:
http://oi46.tinypic.com/58o4k.jpg http://oi49.tinypic.com/2lsuowi.jpg http://oi50.tinypic.com/27zfa7t.jpg |
McDOZ: Tack för tipset, det blev mycket bättre! Man får sätta ut bufferts manuellt, men det är ju inga problem. SE spåren verkar det tyvärr vara nått krångel med...synd...
|
Citat:
|
Hej Alla. - //:D//
Jag fattar inte att ni inte har testat det själva tidigare. Jag som är helt grön tågsimmare listade ut detta ganska fort när det inte blev bra med de befintliga. Dessutom har jag ju läst här på forumet att många har klagat. SAD har tydligen också anammat problemet genom att inte sätt bockar på spåret med träslipers. Jag instämmer också i Basses synpunkt att det är lätt att montera buffertar i efterhand. MVH // Gert@Malmö |
Hej!
Oj! Jag har redan lagt ut bara SE-spåren rätt mycket. Måste jag börja om från början? Eller hur gör jag? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009