![]() |
Consist-urval
För varje rutt kan man ju välja vissa tåg att köra i t ex 'explore route'. På vilket sätt väljer programmet ut dessa tåg? Om man väljer en aktivitet så är det ju redan klart vad som ingår.
Det finns massor av consist i mappen, men endast vissa blir tillgängliga i rutten. Måste man göra en ny aktivitet med den consist man vill använda i resp rutt? Hälsningar Olle M |
Alla consists i spelet med ett spelar-körbart lok är med i listan i explore route. På oelektrifierade linjer kan man inte köra eltåg.:)
|
Det verkar inte som att alla consist med lok finns med i listan. Jag har svårt att kolla detta då editorn inte fungerar i min dator (W7 home premium).
MVH Olle M |
Kom ihåg att listan kan vara längre än att allt syns på en gång, så att du måste scrolla neråt!:)
|
Hej!
Är det dina egna consist som du skapade och ändå inte finns med i menyn? Om ja, så har filerna hamnat på annan plats i datorn. Sökvägen till filerna är: C/Users/namn/AppData/Local/VirtulaStore/Program Files(x86)/Microsoft games/Train Simulator. Det händer mig också, så jag klipper filerna och placerar dem till rätt plats. Lycka till! |
Hej!
Jag hittade på Oldtimersklubben att forimister har samma problem. Vad tror ni om denna? http://www.winability.com/tweak-uac/ Själv vågar jag inte installera den än. |
Alla mina consists ligger i mappen Consist, där finns ganska många, både från rutter och egna. Med egentillverkade aktiviteter så kommer ju alla lösa consist med och är rätt utplacerade i rutten. Jag har inte installerat Bin ännu.
MVH Olle M |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30. |