![]() |
Hur man bygger tunnlar med LAns Bygglåda
4 bifogad(e) fil(er)
Eftersom jag laddat upp en tunnelbygglåda som väl kan vara lite ovanlig och komplicerad att hantera innan man blir van (tar bara några månader :D) så startar jag denna tråd där jag, och jag hoppas andra (Bengan t.ex.), kommer att publicera lite tipps och knep (Tips und Kniffe som tysken säger). Jag går ut lite lätt med 4 bilder på hur man kan bygga en 3-spårs tunnelmynning med ett stickspår TL (To Left) en bit in i tunneln. Observera dragriktning och tunneltyp !!! Ni får studera bilderna (som tyvärr är bredbild igen, så ni som tillhör "smalbildsproletariatet" får la skrålla då).
Shift ALLTID nedtryckt när man flyttar spår, ALDRIG när man lägger nytt (utom i slutet om man ligger nära nåt vertex) är en sak man lär sig med tiden. Trainzvärldens bästa tangentkombination Ctrl-Z (ångra) är oundgänglig och brukas flitigt ;) Bygg och var inte rädd för detta monster jag ställt till med !!! Frågor och annat kan ni gärna posta här också så håller ni mig och Bengan borta från hängmattan :visslar: |
Vidare äventyr "undarjordi"
6 bifogad(e) fil(er)
Ett övergångsspår blir till:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:35. |