![]() |
Bullerplank...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Olav Lindström gjorde fin bullerplank till MSTS. Finns det möjlighet att få dem till RW? För jag vill gärna ha dem till min nya rutt. :Yeah: |
Hej!
Nu har jag väntat i över en månad på svar! Ingen svarar?:vetej: |
Citat:
Annars får vi bygga nytt, men själv har jag rätt fullt upp på annat håll tyvärr. |
Citat:
|
hej.jag har laddat hem kmj V3.0 om jag förstår det hela rätt så ska den finnas där.sen är det ju vad den heter där i kmj som fil
/john |
Citat:
syrans son ska hjälpa mig att göra bullerplank till railworks /John |
hej, syrrans son har några frågor
1.Lite fundersam över namngivningen. Behöver jag namnge submesh enligt infon eller fixas det i RW? Vilka mått vill du ha på planket? Vad jag förstått ska du ha ett 4 meter långt bullerblank, men hur brett och högt? Unit: Meters LxBxH Vill du ha en "grund" till staketet, t.ex om staketet inte är roterat i backens lutning utan är upprätt? I vissa spel så hanteras roteringen av objekt i lutande terräng, dvs. objekten roteras vinkelrätt terrängen. Om roteringen sköts av grafikmotorn så kan den ändå behöva en grund, t.ex när terrängen är ojämn, men "hålen" blir inte lika tydliga. Vissa grafikmotorer (min t.ex :D ) löser detta genom att "kopiera" eller "dra ut" en del av meshen mot föregående och nästa instans för att "close the gap" så att säga. 2 Hur sköts det i RW? Behövs det en grund? Och i så fall, behöver jag göra något med meshen? Eller sköts det på annat håll? 3Vänster skiss, modell följer terrängens lutning vinkelrätt. Höger skiss, modell roteras ej, och fylls antingen i med en grundmesh, kopiering eller ingenting alls. jag får inte in skisserna här som bild men det räcker bra med en 3ds fil ? jag är inte så bra på sånt här /john |
Som objektbyggare kan jag hoppa in och svara på lite av frågorna.
Submeshar namnges enligt infon, spelmotorn kan kan gömma en submesh på ett annat avstånd än huvudmeshen, det är ett enkelt sätt att hantera LODs. Sätt smådetaljerna i en submesh och se till att den inte syns förrän man kommer närmare objektet. Måtten får nog Totte svara på själv. Grund behövs, spelet fixar ingen grund självt och varken fyller ut eller autoroterar någonting. Se till att grunden har lite djup så att det räcker till i lutningar och svackor utan att bli ett hål under. 3ds fil och texturer är en bra början, sedan behövs blueprint snickras ihop när man tar in den i RailWorks. /æ |
Hej,Tack för det svar
/john Citat:
|
Hej! Totte
Vilka måtte ska det va på bullerplanket ? det är så att syrrans son som ska hjälpa mig lite med att göra lite saker till railworks /John |
Hej! då avslutar jag frågor om bullerplank
/John |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009