![]() |
Grafikhjälp!
Någon som vet hur jag gör för att få optimala inställningar med ett gti670?
Har ställt in enligt denna sida: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=314&t=103809 och i spelet är alla inställningar på max! Grejen är att jag vill ha bättre distance view för det blir grötigt på ett inte allt för långt avstånd. Hjälp någon? Gärna med bilder som visar hur jag bör ställa in :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Prova efter min inställning. |
Verkar som att det inte går för mig att ställa in där, måste typ göra det via nvidias panel!
|
Jag har standard grafikinställningar. AMD Readon Gigabyte HD 6870.
RW flyter bra så. :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Så här ser det ut hos mig. Det syns lite mer suddigt längre bort, men det är så hur de har byggt vägarna så efter antal meter.
|
Någon med ett nvidia (gärna gti670) som kan hjälpa mig?
Ett annat problem jag har är att skuggor flimmrar lite då och då, har prövat med 30fps lock, men det funkar ej! |
Hej Micke!
Kan du visa upp här prestandainfo i bild? |
Hej!
Hur menar du med prestandainfo? På systemet eller? :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Kontrollpanelen/prestandainformation, där kan man se hur snabb din dator är.
Min ser ut så här |
|
Är du säker på att det går att få bättre grafik, än den du nu har Micke? Det kanske inte går att få bättre än så!? Du vet ju lika bra som jag att Railworks har sina begränsningar...
|
Citat:
|
Hej!
Det är ju bra dator du har. Jättebra investering! Som Pierre skrev om RW:s begränsningar kan vara orsaken. Det flimrar även för mig, t.ex. gantryn flimrar på långt håll. Det kan vara så att objekten har sina begränsningar när det gäller poly... och avstånden. |
Ja jag är mycket nöjd med datorn! Fast processor borde väl vara högre? Det är ju en i7..
|
Alltså med den grafiken jag har nu så känns det som att jag MÅSTE kunna få bättre grafik med den datorn och det grafikkort jag har..
Någon som vet hur jag gör för att åsidosätta inställningarna i Nvidia HELT så att jag kan pröva med spelets inställningar? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:13. |