![]() |
information
Hej!
Jag undrar om det är någon skillnad på GMAX och Autocad ritprogram? Och om man kan använda pådda programmen på trainz? Jag försöker att bygga litte på GMAX men blir inte riktigt klok på det programmet. Arne |
Hej. Ja det är en ganska så stor skillnad. Om du inte har ritat i A-Cad 2002 som har ett riktigare 3D-stöd så kommer du att finna Gmax ganska så svårt från början. Har du erfarenhet av 3D-Studio så är det enkelt att pyssla i Gmax. Trots att det är "samma" moderbolag i grunden så kan du inte importera direkt från A-Cad in i Gmax, utan du måste som jag erfarit efter ett snack med Tomas, ta omvägen via 3D-Studio som kan exportera rätt filformat så att Gmax kan importera det och tolka datan på rätt sätt.
Och har du redan 3D-Studio så gör modellen klar i det programmet istället. Auran har en patch på sin sida " har jag för mig" som gör att 3D-Studio kan exportera till ett format som Trainz kan läsa och förstå. Den här patchen ligger under "Content Creation" har jag för mig. Hoppas att du blev lite klokare. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
Tack för svaret!
Jag häller på att träna med att arbeta med GMAX men det verckar att ta lång tid. Det finns inte någon sida där man kan ta hem på lok eller vagnar som man kan se hur det är uppbyggt? Min engelska är inte så bra. Eller om det finns någon i Nord Västra Skåne som kan vissa mig hur man gör ett lok? Tack på förhand Arne |
Hej.
Nja... nån sida med Gmax filer för lok finns nog inte vad jag vet... Däremot finns det för diverse saker som växlar, räls och sånt. Kolla på linken här. http://www.mbanfield.pwp.blueyonder....tent_gmax.html Om det finns nån som kan visa dig vet jag inte. Att det finns en som kan göra saker där nere vet jag men inte om han är intresserad av att visa hur man gör. Det måste du fråga honom om själv. Han jag pratar om är Fredrik som är forumvärd här. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56. |