![]() |
Broken couplers
Er det noen som har dette verktøyet ( Broken Couplers ) og som kan legge det til download her på forumet ?
|
Det är ganska enkelt att fixa manuellt. I alla eng/wag-filer finns ett område, nästan längs upp, som handlar om kopplingen. Det ser ut ungefär såhär:
Coupling ( Type ( Chain ) Spring ( Stiffness ( 1e6N/m 2e6N/m ) Damping ( 1e6N/m 1e6N/m) Break ( 3.2e6N 3.2e6N ) r0 ( 20cm 40cm ) Ändra så att det ser ut såhär istället: Coupling ( Type ( Chain ) Spring ( Stiffness ( 1e6N/m 2e6N/m ) Damping ( 1e6N/m 1e6N/m) Break ( 5.1e7N 5.1e7N ) r0 ( 20cm 40cm ) Eng/wag-filer öppnas med wordpad.:) |
Citat:
Broken coupler fixen som jeg hadde fixet hele mappa på en gang :) Men jeg går løs på oppgaven med godt mot :) Mage takk for svar :tumme_upp: |
Aha, ett program som gör det på alla vagnar/lok samtidigt låter ju väldigt praktiskt! Blir mycket jobb att fixa om man har många lok/vagnar installerade. Som tur är så har dom flesta nyare tågen fixen med från början.:)
|
Citat:
Igjen mange :grin: |
1 bifogad(e) fil(er)
Her er programmet.
|
Citat:
|
kan ej spara i Wordpad
Citat:
jag kan ej spara i Wordpad hur ska jag göra ? |
Flytta eller kopiera den aktulle filen till skrivbordet och ändra den med Word Pad. Sen flyttar du tillbaka filen på rätt plats.
Win 7 tillåter inte ändringar i katalogsystemet. |
Hej. Jag har också haft problem med att ändra i eng och Wag filer i tralnset katalogen. Filerna har varit skrivskyddade. Efter borttagning av skrivskyddet så gick det bra att spara den ändrade filen.
Mvh Olle M |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:45. |