![]() |
Problemer med RE
:mad::mad:Problemer med RE
Når jeg kjører RE med nye genererte ruter eller f.eks. andre nedlastede ruter også VBSR5 etter at Bønan har lagt til Gardermoen går RE Hakkete når jeg prøver å forflytte meg i terrenge. Men prøver jeg VBSR5 før Bønan la til sin del og alle orginalruter i RE flyter det helt perfekt. Så jeg kan ikke bygge noe videre på VBSR5 eller Flåmsbanen som jeg generert terreng til. Da alt her gåt hakkete. Er det noen som kan hjelpe? |
Hej!
Jag har också märkt att det hackade rejält. Jag tror det är för mycket objekt i de område Bönan byggt. Mycket träd och gräs. Prova ta bort dem i tyngsta tiles. De får inte överstiga 1500 objekt. Börja med från Oslo, de överstiger många objekt (över 2000). Man tror att dagens datorer klarar många objekt som möjligt, men det orkar MSTS-programmet inte. Tyvärr. Jag håller mig upptill 1500 objekt. |
Har du en sound source i starttilen? Placera en så borde det sluta hacka. Det är en känd bugg i Windows 7.
Totte: Har du laddat ner patchen som får rutten att flyta bättre?:) http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=825 |
Citat:
Det är inte frågan om det, det handlar om RE. Och det handlar också om hur många objekt/tiles MSTS-programmet tål. En del objekt är väldig tunga och andra lätta. T.ex. Transfer drar mycket. |
Sound sourche har jag aldrig använt när jag bygger, så det saknas i min del av VBSR.:)
|
Dette er også på Flåmsbanen hvor det ikke er satt ut noen objekter ennå.
|
Citat:
|
Har du provat med Sound Source i starttilen? Det bör hjälpa!:)
|
Citat:
|
Citat:
Takk for det Bønan. |
:tumupp:Då är det inte fel på din dator i alla fall.:tumupp:
|
Bra att det fungerade!:tumupp::tumupp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Er det mulig å få større elvasjon på sporene -3000/3000
Da jeg trenger større fall/stigning på sporet. Se bilde |
Jag tror att det är möjligt, vill minnas att jag har sett det i någon rutt. Har dock ingen aning om hur man ändrar det...
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19. |