Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Förstlingen ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33594)

lan 2012-11-30 20:47

Förstlingen ...

2 bifogad(e) fil(er)
... jag försökte posta i "Allmänt om3D Design" men intresset där är som i kyrkan, tämligen dött, så jag postar här i stället:

Förstlingen 1 börjar ta form och är satt på spåret för snabbtester.

Bilderna är "krymta" för att passa "smalbildsproletariatet" och jag hoppas texten också har anpassat sig till detta "utdöende" format :mad:

gp3119 2012-11-30 21:16

Snygg lan. Du har kommit en bra bit på vägen
.

lan 2012-11-30 21:19

Tack gp3119,
kul att nån bryr sig :applad:

Citat:

Ursprungligen postat av gp3119 (Inlägg 270778)
Snygg lan. Du har kommit en bra bit på vägen
.

Bengan 2012-11-30 22:29

Lennart.

Du får inte skrämmas på detta sätt:mad:. Var först inne och kollade på Allmänt och upptäckte att tråden var nedlagd. Sen så såg jag, till min glädje, att Förstligen bara hade flyttat hit:rolleyes:.

Tycker att det ser bra ut, så här långt.:tumme_upp:

spyfrog 2012-11-30 23:38

Fantastisk textur på pannan där lan!
Är själv sjuk så jag har inte kunnat följa det här så ordentligt men det ser bra ut! :)

legotrainzman 2012-12-01 09:07

Det ser ju jättebra ut:applad: men en fråga bara, är det 1435 versionen eller 891 versionen som du bygger?

micke321 2012-12-01 09:41

Ser grymt bra ut.

lan 2012-12-01 10:11

På bilderna är det 1435 men det finns underlag för en 891 också, vi får se !?

Citat:

Ursprungligen postat av legotrainzman (Inlägg 270802)
Det ser ju jättebra ut:applad: men en fråga bara, är det 1435 versionen eller 891 versionen som du bygger?

lan 2012-12-01 18:28

Ett "vinfat" på räls!

3 bifogad(e) fil(er)
Och skärpning med text och bilder :noterat:

Förstlingen utvecklas lovande kan jag meddela! Satte en av Ekans lokisar som Driver men de lata gubbarna skall sitta ned :confused:, så snabbt jaga till ett gammalt brännvinsankare till lokisen att sitta på. "Smoke-effekterna är under utarbetande, fattas ännu för säkerhetsventiler och vissla. Men framåt går det, och bakåt med :Yeah:

lan 2012-12-01 20:09

Titta så många ...

1 bifogad(e) fil(er)
... relativt modernt klädda australiensare som har samlats i Nora, 1856, för att insupa invigningen av Sveriges första normalspåriga ånglok, Förstlingen I !
T.o.m. kossorna verkar ganska intresserade, dom kanske hoppas på en ny tjur på "sätern" :Fnissa:

Nu för tiden är det väl få som bryr sig :godnatt:

Totte 2012-12-01 22:34

Oj va fint det blev, lan!
Jag kollar dina underverk fast jag inte använder Trains. Jag svarar när jag känner mig motiverad.
Du, lan komenterar aldrig mina ruttbyggen, det förstår jag inte.

rely 2012-12-01 22:38

Kul bygge LAn! Det ser mycket snyggt ut!

Folk som klagar på sin arbetsmiljö idag borde kolla upp hur det var att vara lokförare på förstlingen. Inte mycket till vindskydd eller sittplats ;)

legotrainzman 2012-12-01 23:08

Jag bryr mig och det ser snyggt ut:tumme_upp:!! Men ibland vill man inte skriva om man redan skrivit, så att tråden inte blir översvämmad med inlägg som säger samma sak. Jag (personligen) tycker att det blir tjatigt att en person skriver 10 inlägg i en och samma tråd som säger: "ser bra ut" eller "wow vad snyggt!!!" (du som vill ha ordning i trådarna...), och dina grejer som tar kort tid att bygga är det svårt att hinna med att skriva innan nästa uppdatering kommer. Man ska istället titta på trådens visnings antal för att dömma den som utdöende eller ej. Alla av dina 3d-design trådar klassas som hett ämne!!! Lite tankar från en trött loktok:godnatt:

P.S. Om någon inte gillar inlägget går det bra att ta bort det, jag ville bara säga min anledning att jag inte skriver så mycket:)

spyfrog 2012-12-01 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 270824)
... relativt modernt klädda australiensare som har samlats i Nora, 1856, för att insupa invigningen av Sveriges första normalspåriga ånglok, Förstlingen I !
T.o.m. kossorna verkar ganska intresserade, dom kanske hoppas på en ny tjur på "sätern" :Fnissa:

Nu för tiden är det väl få som bryr sig :godnatt:

En fråga - vad blir det för dragkraft på denna lilla goding? Det kan inte bli mkt antar jag!

Den andra kommentaren är egentligen en fråga - det ser ut som att du satt lokföraren på en tunna? För det första, skall det inte vara två personer - en lokförare och en eldare? Två - fick de sitta alls? Och tre - isf, hade de inte någon form av pall?

Totte 2012-12-02 00:00

Jag var i Nora 150-års jubileum och såg detta lok. Man stod och körde, t.o.m. vår nuvarande kung.:Yeah:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:38.