![]() |
Flåmsbanen
2 bifogad(e) fil(er)
Hei alle
Jeg har så smått startet på byggingen av Flåmsbanen, men trenger litt hjelp til noen objeckter. Det er Snowshed for enkelspor og 20m og 50m lengde, de skal være rette og ha plass til kjøreledning på 6m. Hoper noen kan hjelpemeg med disse.:ber: Slik skal de se ut men kun enkeltspor. |
Ser bra ut det.
En liten rettelse; Flåmsbana, ikke Flåmsbanen ;) Er dette en utvidelse av VBSR, eller er dette en egen rute? Håper på det første. |
1 bifogad(e) fil(er)
Nei det er en egen rute.
Togavsporing. |
Citat:
|
Hei alle har en dårlig nyhet.
Jeg kommer til å legge ned byggingen av Flåmsbanene da det er umulig å følge lanskapet med Stigning/fall av sporene. Fra Myrdal og ned til stedet hvor sporet krysser elven ligger jeg fremdeles ca. 100m for høyt. Så det er alt for bratt på Flåmsbanen for MSTS.:mad::mad: |
Synd! Det hade varit kul att köra där! :(
|
Leit å høre Jan ..
|
Hei Jan!
Spennende å høre om Flåmsbana-prosjektet ditt! Det er mulig jeg misforstår, men er problemet at du ikke får lagt sporet bratt nok? I såfall trur jeg jeg har en løsning: Legg sporbiten i RE, velg "roteringsverktøyet", senk skinnebiten til maksimal helning. Trykk "T" (snu skinnebiten). Skinnebiten kan nå senkes ytterligere. Dette kan gjentas mange ganger (kan i teorien legge loddrett spor), men for ditt bruk skulle det holde med en gang. Normal maksimalt fall (3,0) tilsvarer ca. 50 promille, og Flåmsbana har som kjent et fall på 55 promille. Send meg en mail om du trenger en bedre forklaring. |
Hej Hai!
Aha på det viset!:tumme_upp: Jag lyckades få upp sammanlagt 6000 i lev. Har aldrig gjort det förr. Toppen! Hoppas att Jan kommer att fortsätta med bygget. Hoppas bara Jan inte har slängt rutten. |
Nei jeg har ikke kastet ruten. Jeg skal prøve å legge sporene på nytt etter den forklaringen så får vi se. Takk for tipset Hai
|
Citat:
Har du prøvd om dette funker ? Håper det går bra :) Lykke til :) |
Det undrar jag också! Hoppas att Jan grejar det. :Yeah:
|
Har vært helt borte fra rutebygging en stund, så jeg har ikke prøvd ennå.
Har vært opptatt med andre ting. Skal prøve om jeg kommer i gang til uken. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05. |