![]() |
Smalspår
1 bifogad(e) fil(er)
Första exporten till railworks.
Bifogad fil 59484 |
Gjorde du spåret också? Ser härligt ut! Snart kanske nån gör Yp och Z4p också! :Yeah:
|
Nej men titta vad fint! Kanske ska få tummen ur och försöka grädda ihop någon form av Roslagsbana då :rolleyes: Är spåret också ditt? Om inte, vart kan man få tag på det?
|
Japp spåret är mitt.
|
Det var väldigt snyggt! Hoppas på ett släpp snart så kan jag börja experimentera med RB :)
|
Spåret är lång ifrån färdigt. Jag kommer inte göra 3d slipers, i alla fall inte på den här versionen.
|
Bra att du gör smalspårsbanor och -tåg. Detta ger möjligheten att bygga smalspåriga järnvägar och flera museibanor t.ex. Gotlands-Hesselby järnväg, Lennakatten eller Västervik-Hultsfred.
|
Trevligt med lite smalspår till Rw!
När jag såg denna tråden så tog jag mig en timme och byggde en Z4p som kommer passa bra sen! ;) |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Så här ser det ut nu.
Bifogad fil 59494 Spårvidden är 891 mm. Jag undrar hur stoppbockarna ser ut på sådana spår? |
Går det att ha dom svenska växelväljarna till dessa spår? Hur som helst, så ser dom kanonbra ut, bra jobbat!
|
Både växelväljare och stoppbockar är separata modeller som styrs av spårregeln så det går alldeles utmärkt.
En nedskalad variant av min äldre stoppbock skulle nog passa bra också. /æ |
Citat:
|
Om ni ska använda spåren måste ni välja 891 mm track rulen annars blir växlarna normal spår.
Dom svenska växlarna ska fungera med den track rulen. Jag är färdig med spåren så det är bara att ladda hem :) http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34217 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03. |