Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   RWDecal starta Google Earth... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34529)

Totte 2013-09-20 15:18

RWDecal starta Google Earth...

Hej!
Jag håller på skapa nya dekaler från Frändefors till Brålanda med RWDecal.
Jag skrev in positioner och sen klicka Kör. Då ser jag grå remsa upptill och säger "Google Earth startas...". Tar det lång tid att vänta tills Google Earth att starta? Jag väntade drygt en timme.:vetej:
Hur gör jag?

ADDE 2013-09-20 15:31

Stäng av google Earth helt innan du låter RWDecal starta programmet. annars synkar de inte ihop sig. Låt bara RWDecal starta Google Earth åt dig, och stäng inte den själv förrän du har avslutat RWDecal.

Så gjorde jag iaf. då funkar det ganska bra.

Totte 2013-09-20 17:13

Jag gjorde det för en timme sen. Fortarande startprocess i en timme, trots antalet tilesminskning. 10 tiles, är det för många? Verkligen galet!

ADDE 2013-09-20 17:35

har du rätt version av google Earth. 6.1 är den sista versionen som RWDecal kan jobba med.

Totte 2013-09-20 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 280859)
har du rätt version av google Earth. 6.1 är den sista versionen som RWDecal kan jobba med.

ver. är 7.1.1.1888

ocvn 2013-09-20 19:26

Versjonen du har funker ikke, men hvis du ikke har det veldig travelt med å bygge så vil google-maps "overlay" bli tilgjengelig når TS14 kommer :)

Totte 2013-09-20 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av ocvn (Inlägg 280862)
Versjonen du har funker ikke, men hvis du ikke har det veldig travelt med å bygge så vil google-maps "overlay" bli tilgjengelig når TS14 kommer :)

Okej! Då väntar jag tills dess. Hoppas TS14 funkar med Google-maps.

Pursche 2013-09-22 13:27

https://www.youtube.com/watch?v=l2_q5NgLp8w

3:20 in börjar det du tycker är intressant och ca 4:15 kommer dom till Google maps integration.

vadokunvot 2013-09-22 17:08

Undrans om dom har med höjddata i detta oxå??

Nåja, jag är som vanligt skeptisk till allt och väntar in i det sista med att uppdatera, har ändå väldigt lite tid för simulatorn just nu och en tid framöver.

ocvn 2013-09-22 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 280891)

Nåja, jag är som vanligt skeptisk till allt och väntar in i det sista med att uppdatera, har ändå väldigt lite tid för simulatorn just nu och en tid framöver.

Det tviler jeg på, høydedata er ganske plasskrevende, så det tror jeg nok neppe er aktuelt. Bare ett land ala. Norge/Sverige vil beslaglegge flere Gb mener jeg, en hel jordklode ville være for mye for folk flest ;)

KMW 2013-09-22 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 280891)

Höjddata hanteras ju sedan förut, dock får du själv hämta hem de DEM-filer du vill kunna läsa in.
Att de skulle skicka med alla världens DEM-filer vill du inte för då skulle nedladdningen ta vääldigt lång tid.

Totte 2013-09-22 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av KMW (Inlägg 280897)
Höjddata hanteras ju sedan förut, dock får du själv hämta hem de DEM-filer du vill kunna läsa in.
Att de skulle skicka med alla världens DEM-filer vill du inte för då skulle nedladdningen ta vääldigt lång tid.

Bra! Nu vet vi i alla fall! Tack KMW!

vadokunvot 2013-09-25 12:42

Tänkte mer om de hade gjort det lättare att få in DEM, har fortfarande inte lyckats med detta själv(har för visso inte ansträngt mig jättemycket heller).

Drömmen hade ju varit om man kunde markera ett område på tex google maps och att man då automatiskt fick höjddata hämtat för detta område tillsammans med satellitbilden, å sen vore det bara att börja bygga hehe, ja ja, drömma får man ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:27.