![]() |
Hjälp men Addons?
Hejsan!!
jag skulle behöva lite hjälp med att installera lite lok jag laddat ner, jag gör enligt guiden här på sidan och dom dyker upp i spelet men när jag ska placera ut loket står det bara cant place content here? i contents hanteraren står det också missing dependencies? förmodligen är det boven med vad gör man? mvh:Tommy :ide: |
Det är svårt sånt här i början, känner själv igen mig! :visslar: ;) Japp, boven i dramat är troligen dem "Missing dependencies" du har. Kopiera in dem kuid's (tex. <kuid:12345:1234>) som har ett frågetecken här, så ska vi se om vi kan hjälpa dig att finna dem! =)
Dock har jag aldrig varit med om att det står "Can't place item here", utom när jag råkar glömma bort att byta lager från ett låst till ett olåst (har låst "Session-layer" så jag inte råkar placera saker där i onödan när jag gör landskapsbygge). |
Citat:
Jo jag är helt ny här!! men har provat många olika downloads nu med olika tåg men samma fel på alla!! missing dependencies! en T43 Tgoj har tex kuid 396831:3353 spelar det någon roll vilken version man har av Trainz? jag tex har trainz simulator 12 men hur ska man veta vad som är kompatimelt när man laddar ner isf? mvh:Tommy |
om många av dina nedladdade lok mm saknar kuids och de inte går att finna på DLS eller cm så är det troligtvis så att du missat någon del av loket eller saker som exempelvis STL kopplen som du missat att hämta....Enligt kuid nr så är det något som borde följt med en t43 som ekan lagt upp...men kan inte hitta filen hos mig själv dock....
|
Citat:
Ja jag vet som sagt inte om det är skit bakom spakarna heller, om jag missar något eftersom jag försökt med så många! Någon som har tips på ett komplett lok med alla filer som behövs bara så att jag kan testa? Jag laddade även hem från en annan sida med svenska lok, minns ej namnet men ska tydligen funnits på skiva också, som jag antar är kompletta men fick samma fel där! Och angående dessa dependecies, med vissa lok har desssa kommit separat men när man packat upp allt så står det iaf att dependecies saknas, måste man clona filerna eller något? Tack för svar iaf, Tommy |
Nu har inte jag TS2012, så jag ska kanske inte uttala mig allt för mycket.
Har ju bara hört ryktesvägen, att många svenska objekt inte fungerar i TS2012 om nu objekten skulle vara rödmarkerade. Du vill ha tag på ett komplett lok för nedladdning. Då föreslår jag, att du provar att tanka hem ett utav Vovven47:s ånglok som nu tydligen ska fungera felfritt i TS2012. Hemsida http://jocomms.webs.com |
Som Hammarn skriver; du kanske har missat STL-koppel. Det hittar du som första post under Downloads med namnet Kernel 3.1. Installera allt.
För att kunna hjälpa dig så måste vi i Forum veta mer; vilket lok handlar det om, vilka kuid-nummer saknas etc Nisse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23. |