![]() |
Dm3 12xx brown by newS and UAD ore wagon by KMW
Kod:
************************************************ Dm3-12xx-brown_by_newS_and_UAD-ore-wagon_by_KMW_v1.0.rar click on the image to enlarge: http://www.klemund.de/RailSimulator/...title_1024.jpg |
If you drive backward and the pantograph is down, please press the 'P'-key twice.
|
Thanks, they look great!
|
Yes thanks very much, Ive already made a test run, works fine.:applad:
|
Hello!
Thanks so much!:tumme_upp: UAD ore wagon just empty and no full. Will full ore wagon shortly? |
Do you have look at the help files in the rar archive?
I have found a bug. Later I will upload a update ... |
Update
Dm3-12xx-brown_by_newS_and_UAD-ore-wagon_by_KMW_v1.1.rar - the wipers now working if you not have the Da/Dm/EL12-package - the ore in the UAD wagon ? If not: please also go to the object editor and activate the addons from KMW You can find the ore as a single model in the object editor under clutter with the name: "newS - ore2" |
Awesome work newS! :D
|
Thank you for the Dm3 package and update.:cool:
|
Merci bien Thanks for this update! :tumupp:
|
Hej!
Jättefin modell du har fått till. :) Då jag arbetat som lokreparatör med Dm-lok så är jag yrkesskadad och ser saker som kanske inte andra ser. Jag jobbade mestadels med koppelstänger. Jag är imponerad över att du uppmärksammat att långstången (som förbinder 2 hjulaxlar) alltid sitter på axel 2 & 3 och aldrig axel 4 & 5. Det som jag däremot ser att man missat är hur koppelstängerna är förskjutna mellan höger och vänster sida. Blindaxeln har 2 dödlägen i sin rotation. När du tittar på hjulen från sidan så inträffar dödläget kl 3 och kl 9. Blindaxeln kan inte lyfta eller sänka ner stången utan kan bara dra eller skjuta. På modellen så inträffar dödlägena för blindaxeln samtidigt på båda sidor. När den högra sidan befinner sig längst fram, dvs kl 3 från höger sida sett så befinner sig vänster sida längst bak, dvs kl 3 från vänster sida sett. Startar loket från den positionen så kommer blindaxeln att börja rotera då den drivs direkt av motorerna och blindaxelns axeltapp kommer att vrida ner stången medan hjulen står still. Det kommer få följden att stängerna knäcks. DM-hjulen är därför konstruerade så att den högra axeltappen är förskjuten 90 grader före den vänstra axeltappen. När den högra sidan står på kl 9 (från höger sida sett) så står den vänstra sidan på kl 12 från vänster sida sett. Hälsningar / Fredrik |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009