![]() |
TGOJ M3a 101 till TANE
Har äntligen fått till M3a loket för TANE efter en massa GMax strul.
Nåväl, här följer lite bilder: https://s19.postimg.org/je1qhtoir/M3a_101.jpg https://s19.postimg.org/wuyp0qokj/M3a_101_Reverse.jpg Smörjpump ÅSSA, som styrs av vevstake spelet (Det rödmarkerade på bilden): https://s19.postimg.org/s92ksexwj/smoerjpump.jpg Denna 3 cylindriga typ av tank ånglok byggdes i 4 exemplar med början 1928 och beställdes av FLJ(Frövi-Ludvika Järnväg). De sattes främst in i malmtrafiken mellan Grängesberg och Frövi. Senare kom de att även användas i godståg och persontågs trafik. De var i trafik framtill slutet av 1950-talet. 3 av loken hyrdes under en period (1949) ut till SNJ(Stockholm-Nynäs Järnväg). Modellerade lok, TGOJ M3a 101, byggdes 1928 och kan idag studeras på järnvägsmuseet i Grängesberg. Ladda ned loket: http://www.mediafire.com/file/ifbju7...2017_12_16.rar Ladda ned hytt till M3a 101 (Ny version): http://www.mediafire.com/file/u0b7h8...2017_12_16.cdp Handhavande dokumentation av mina fordon: http://www.mediafire.com/file/comobs...jko/ReadMe.pdf |
Har samma egenskaper som övriga ånglok releasade under 2020, men med följande tillägg:
Nytt rök scenario. Regulatorn styr rök och ljud. Below picture shows loco parameters that can be changed in Surveyor mode: https://i.postimg.cc/q7HjqHty/M3a-101-Surveyor.jpg Below picture shows loco parameters that can be changed in Driver mode: https://i.postimg.cc/1XXK29Th/M3a-101-Driver-Mode.jpg Note. You have to move the loco once, before some of the parameters will be accessible. Valid keyboard cmds for this loco: alt-x Toggle disconnect loco. This procedure lasts for 4 minutes. alt-f Toggle close/open front windows. alt-v Toggle left cabin window/door. alt-h Toggle right cabin door/window. alt-d Toggle draincocks => smoke scenario shift-i Starting ejector => smoke scenario n Increase blower. (3 positions) => smoke scenario shift-n Decrease blower. (3 positions) => smoke scenario alt-t Tough start. Wait to start till safetyvalve sounds. 2 levers in cabin affecting the smoke amount: https://i.postimg.cc/T2QbMFKr/draincocks.jpg https://i.postimg.cc/pL3k5NZd/blower.jpg https://i.postimg.cc/j2SKRZ4T/M3a-101-1.jpg https://i.postimg.cc/Dfxnx37w/M3a-101-3.jpg https://i.postimg.cc/GhNr1P80/M3a-101-Full-Speed2.jpg https://i.postimg.cc/GmyR3BG4/M3a-101-Full-Speed1.jpg https://i.postimg.cc/VNP8JYWD/M3a-101-Full-Speed.jpg Download of loco and cabin: https://www.mediafire.com/file/gytjx...08_03.cdp/file |
TGOJ M3a 101 eller FLJ (Frövi Ludvika Järnväg) M 102 (konfigurerbart) till TANE eller
Från GBBJ hemsida:
https://i.postimg.cc/pVZcqRNC/M3a-101-2.jpg https://i.postimg.cc/XJJpZmhn/FLJ-4.jpg https://i.postimg.cc/fLSyTWym/Tank-Steam-Cabin.jpg Uppdateringar/nytt: 1.Många nya/uppdaterade detaljer. 2.Ångloks ljud. 3.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart i Cabin mode om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. 4.Generator hanterande: _____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus. ______I Cabin mode enligt Korvtigers standard. 5.TGOJ M3a loket kan slira om tågsättet överstiger 200 ton. Endast i DCC läge. 6.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förarfiguren tas bort. 7.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket. __ Endast i DCC läge. __ I stopp läge och ändra riktning: Tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten. __ Du kan ändra tärningsstångens position i DCC läge och sedan gå över till Cabin läge. 8. Konfigurerbar antingen som TGOJ M3a 101 eller FLJ M 102. https://i.postimg.cc/50Rj8pdL/M3aFR.jpg Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/d9a9b..._VER2.pdf/file Nedladdning av lok och hytt: https://www.mediafire.com/file/dlv96...07_10.cdp/file https://i.postimg.cc/4yHyPtsM/M3a-3.jpg |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009