![]() |
Ånglok SJ E2 1333
Ett annat önskemål var E2 1333, som är bevarat och kan studeras på Landeryds Järnvägsmuseum.
Ägs av BJ. En bild på loket från 2010 från "nätet": https://s19.postimg.org/ntj2g979v/E2...2010_08_31.jpg https://s19.postimg.org/loypevnk3/E2_1333.jpg https://s19.postimg.org/u785jhwqb/E2_1333_Tender.jpg https://s19.postimg.org/9abxeo6df/E2_1333_1.jpg I CDP filerna medföljer inga "Builtin assets". Hört att flera haft problem med detta. Ladda ned loket i cdp format: http://www.mediafire.com/file/7s9pr8...2018_04_06.cdp Ladda ned tender i CDP format: http://www.mediafire.com/file/z64qfi...2018_04_06.cdp Handhavande dokumentation av mina fordon: http://www.mediafire.com/file/comobs...jko/ReadMe.pdf |
hej
funkar inte eller var jär du för ånglok det funkar för andra inte för mig
|
Om vi skall kunna hjälpa dig, så kolla mitt sista inlägg under "SJ ånglok E 1153" och utför de 2 punkterna.
Sen svarar du här med de fel du fått. Då kan vi komma med råd till en lösning på ditt problem |
Saknade bilderna. Intressant att jag fått tripplar på vissa bilder, under
det att andra är försvunna....... https://s19.postimg.cc/ntj2g979v/E2_...2010_08_31.jpg https://s19.postimg.cc/3yx0tx2ab/E2_1333.jpg https://s19.postimg.cc/fo10i210j/E2_1333_Tender.jpg https://s19.postimg.cc/9abxeo6df/E2_1333_1.jpg |
SJ E2 1333 för TANE eller senare versioner
E2 loket (Version 2) har fått följande nya egenskaper:
1. Animerade dörrar/fönster. Styrs av tang.komb. "alt-v" för vänster sida resp. "alt-h" för höger sida. Ni kan själva se hur ordningen dörrar/fönster öppnas/stängs fungerar. "alt-f" som öppnar/stänger lokets frontfönster/dörr. Gäller alltså att ni definierat upp min kontroll fil. Har ni gjort detta tidigare med version 6 så behövs följande inte göras om: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37106 2. Ny buffertplank texture. 3. "Mindre cylinder läckage under gång" 4. Ändrat STL koppel kuid i config till <kuid2:67375:1021:3> från kuid:<67375:1021>. I övrigt samma egenskaper som förra versionen av loket. https://i.postimg.cc/Pq8JwkYr/E2-1333-2.jpg https://i.postimg.cc/xCDCGF3G/E2-1333-1.jpg Nedladdnings länk för lok,tender och hytt: https://www.mediafire.com/file/xmmi4...03_27.cdp/file |
E2 1333 ny TANE version 3
Ändringar/tillägg:
1.Nya fjädringar lok/tender. 2.Synliga nitar på L tender. 3.Tillrättat "screenshot" på lok och tender. 4. L Tender boggie omgjord + bromsledning + smörjkoppar. Övriga L och C tendrar blir automatiskt uppdaterade. 5. Ångvärme koppel under buffertplankan på loket + värmekabel från hytt. 6. Ångvärme koppel under buffertplankan på L tendern. 7. Flera nitar på panna. 8. Modifierad STL Sluten hytt. 9. Ett antal nitar på ramverket. 10.Diverse ytterligare ändringar. Följande kan definieras i Surveryor mode: https://i.postimg.cc/pdMFkvRf/E-1153-Surveyor-Mode.jpg Följande kan definieras i Driver mode: https://i.postimg.cc/3RKD5ZyW/E-1153-Driver-Mode.jpg Alternativ till markering av "staella av loket" i Driver mode är tangentbordskombinationen Alt-x. Alt-v Öppna/stäng vänster hytt fönster. Alt-h Öppna/stäng höger hytt fönster. Alt-f Öppna/stäng hytt front höger fönster/dörr resp. vänster fönster. Nedladdnings länk för lok, tender och hytt: https://www.mediafire.com/file/20s5i...10_25.cdp/file |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för dom fina uppdaterade loken! Har varit väldigt aktiv pga många saker men ska försöka bli mer aktiv och kanske slänga ut lite repaints jag gjort mm.
bifogar en bild nedan från igår då vi hade begravning för Morrgan och hedrade han under kaffet med ångvissel sång mm från just 1333.. |
E2 1333 ny TANE version 3
Farligt att studera närbilder på E lok, men
Ändringar/tillägg: 1. Ny lamptextur. 2. Nya runda buffertar lok/tender 3. Nitar pannlucka 4. Pann handtag 5. Panna omgjord. 6. Hytt stege och ledstång https://i.postimg.cc/fbDdpCKs/E2-133...Lokstallet.jpg Nedladdnings länk för lok, tender och hytt: https://www.mediafire.com/file/1svpb...11_14.cdp/file |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009