![]() |
SJ X31K/DSB ET Öresundståg
Laddat hem ovan tåg från Banbyggarna till TRS2019 och satte igång att testa.
Fick problem med ena hjulet i boggien som hoppade upp och ner över spåret. Såg ju inte så kul ut och undrar om det beter sig sammalunda i andra Trainz versioner? |
Jo då, ena hjulet studsar som en guttaperksboll, Verkar som animationen inte har rätt pivotpunkt. Frågan är om man kan göra något åt det? Byggfilerna är borta med vinden!
|
Och en annan sak:
Hur låter X31-ans tyfon? Är det samma ljud som X2000? Har förgäves letat på Youtube utan resultat. Nån som vet eller har en ljud fil ? |
1 bifogad(e) fil(er)
Nedan är den boggi som följde med min uppladdning från 2015.
Den wobblar inte, men man får ta bort den med kuid2 som finns på STL-sidan: |
Citat:
boggien utgående från Lan:s texturer. Har varit för mycket skriptande på sistone! |
1 bifogad(e) fil(er)
Kamelen vägrar att gå i TS 19 (också SP1). Anledningen är inte brist på vatten – utan på el (ström)! I den bifogade bilden kan man utläsa fakta i den finstilta texten nertill till höger.
Kamelen vistas för närvarande på Mörrums station (Blekinge Kustbana) i sällskap med ett haltande Öresundståg. Rena sjukstugan. En djärv gissning är att Kamelen saknar en slags osynlig panto. Går det att få det fixat? Nisse, kamelryttare |
Kamelen är ju dieseldriven, eller har jag fel.
|
Citat:
|
[quote=Bengan;313620]Du får igång henne med pantofiguren eller med end-knappen.[/QUOTE
Om du med pantofiguren menar "pantographs" är den nersläckt till skillnad mot exempelvis T41. Var hittar jag "end-knappen"? Nisse |
[quote=Nils Blid;313622]
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:10. |